موقوفات قرآنی پاسخگوی 10 درصد نیازها هم نیست
کد خبر: 3915086
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
مسئول ناحیه یک اوقاف قم:

موقوفات قرآنی پاسخگوی 10 درصد نیازها هم نیست

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اداره کل اوقاف قم، گفت: منابع موقوفه اختصاصی قرآن شاید ده درصد نیازهایی است که داریم که بسیار اندک است.

موقوفات قرآنی پاسخگوی 10 درصد نیازها هم نیستسیدسجاد موسوی، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اداره کل اوقاف قم در گفت‌ و گو با ایکنا از قم که در حاشیه چهل و سومین دوره مسابقات اوقاف استان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت قرآن و وظیفه ذاتی اوقاف در این زمینه بیان کرد: اهمیت قرآن کریم برای هیچ انسان مومن و معتقد پوشیده نیست و کتاب زندگی و قانون اساسی برای بشریت است و ما وظیفه داریم در خدمت ترویج کلام الهی باشیم.

وی با بیان اینکه موقوفاتی در اختیار اوقاف است و واقفان خیراندیش موقوفاتی را در این زمینه قرار داده‌اند، افزود: آموزش قرآن، ترویج و برگزاری مسابقات جزء وظایف این نهاد است و این مسابقات را از سطح شهرستانی تا بین المللی در طول سالیان سال انجام داده و می‌دهد.

مسئول اوقاف ناحیه یک با بیان اینکه موقوفات قرآنی بسیار اندک است و پاسخگوی نیازها نیست تصریح کرد: مقداری از این نقیصه به ما باز می‌گردد زیرا در طول سالیان سال بدون اینکه از مردم تقاضا کنیم وارد این عرصه شوند خودمان به رفع نیازها و تامین بودجه‌های قرآنی پرداخته ایم.

وی افزود: ما نیکوکاران زیادی در کشور داریم که در زمینه‌های مختلف دینی و فرهنگی، وقف دارند و هزینه می‌کنند و اگر نیازهای قرآنی هم مورد فرهنگسازی قرار گرفته و برای مردم بیان شود قطعا شاهد افزایش موقوفات خواهیم بود.

موسوی بیان کرد: منابع موقوفه اختصاصی قرآن شاید ده درصد نیازهایی است که داریم که بسیار اندک است و عمدتا از منابع دیگر تامین بودجه می‌شود؛ بنابراین با توجه به دغدغه‌ای که در میان مردم در مورد قرآن و اهمیت آن وجود دارد قطعا وارد این عرصه هم می‌شوند و ما باید تبلیغ و ترویج بیشتری داشته باشیم.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha