جهاددانشگاهی؛ بازوی توانمند دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور است
کد خبر: 3915157
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
علی نیکزاد:

جهاددانشگاهی؛ بازوی توانمند دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور است

علی نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حمایت همه دستگاه‌ها و نهادها از جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که می‌تواند بازوی توانمندی برای دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

جهاددانشگاهی؛ بازوی توانمند دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور استبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، ۱۶ مردادماه، در بازدید از جهاددانشگاهی و ضمن تبریک چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی خواند و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های دفاعی و علمی با اقتدار درخشیده و در هر دو عرصه حرف برای گفتن دارد. جهاددانشگاهی نهاد بومی ‌شده علمی، فرهنگی و آموزشی است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفت و شعار «ما می‌توانیم» امام خمینی(ره) را جوانان انقلابی بعد از انقلاب فرهنگی که در کشور اتفاق افتاد و دانشگاه‌ها براساس تراز انقلاب اسلامی اداره شد، سر دادند و عملی کردند.


نیکزاد، با اشاره به اینکه تاکنون در کشور ما فرهنگ بر اقتصاد مقدم نشده در حالی که انقلاب ما با شعار فرهنگی به پیروزی رسیده است، اظهار کرد: اگر فرهنگ بر اقتصاد مقدم شود، ثمره آن پرورش و رشد شخصیت‌های بزرگی همچون شهید سلیمانی، شهید باکری، شهید کاظمی آشتیانی، احتشامی و صد‌ها چهره ماندگار و انقلابی و جهادی خواهد بود.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین، خواستار حاکمیت تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در کشور شد و گفت: باید مدیریت کشور را به دست کسانی بسپاریم که با عمق جان به آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری وفادار هستند.


نیکزاد، نیرو‌های جوان و متخصص را عامل اصلی موفقیت‌های کسب شده از سوی جهاددانشگاهی اعلام و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی ضمن به منصه ظهور رساندن دستاورد‌های انقلاب، فعالیت‌هایی در سراسر کشور شروع کرده که بیش از پیش امیدبخش بوده است.


وی در جریان این بازدید، خدمات اصحاب رسانه، در انعکاس رویداد‌های استان اردبیل را ارزشمند خواند و با تبریک روز خبرنگار، کار خبرنگاران و اصحاب رسانه را دارای ارزش، قدر و اعتبار بالای اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد.


نایب رئیس مجلس یازدهم خبرنگاران را مجاهدان خط مقدم جنگ نرم با دشمنان دانست و بیان کرد: کشور ما در جنگ نابرابری قرار گرفته و امپراطوری رسانه‌ای استکبار، با استفاده از همه روش‌ها و ابزار‌های ممکن، وارد میدان مبارزه با ما شده و با استفاده از روش‌های ناجوانمردانه، دروغ پراکنی و شایعه‌سازی، در صدد آسیب زدن به کشور ما هستند.


نیکزاد تأکید کرد: اگر اصول اخلاق حرفه‌ای، راستگویی و صداقت در این حرفه فراموش شود، ممکن است در کوتاه مدت دستاوردی برای کسی داشته باشد، ولی در بلند مدت سرمایه اجتماعی آن‌ها از دست خواهد رفت.


در ادامه این دیدار، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، افزود: با توجه به میزان بالای ناباروری در استان، این نهاد با بهره مندی از ظرفیت متخصصان دوره دیده پژوهشگاه رویان و استفاده از تجهیزات روز اقدام به رفع مشکل زوجین نابارور نموده و این امر زمینه ورود این نهاد به حوزه گردشگری سلامت و ساماندهی آن فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ارزیابی‌های انجام گرفته، نتایج عملکرد و میزان موفقیت استفاده از روش‌های کمک باروری مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل مطابق با پروتکل‌های جهانی و کشوری است، تصریح کرد: این مرکز برای درمان زوجین نابارور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و پیوسته در مسیر ایجاد امید به زندگی گام خواهد برداشت.


رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون درمان بیش از یک هزار و ۵۰۰ زوج در این مرکز موفقیت‌آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتقال دانش فنی پژوهشگاه رویان به مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل منجر به رفع دغدغه‌های استانی در این حوزه شده است.


وی با بیان اینکه با حمایت‌های مسئولان استان به ویژه استاندار تلاشگر اردبیل، به دنبال تسریع برنامه‌ها و بومی‌سازی دستاورد‌های علمی جهاددانشگاهی در استان در راستای کمک به توسعه همه جانبه آن هستیم، اظهار کرد: ماهیت تمام فعالیت‌های جهاددانشگاهی واحد اردبیل، گره‌گشایی در عرصه‌های علمی، صنعتی، تحقیقاتی، کشاورزی، کارآفرینی، اقتصادی، پزشکی، فرهنگی و گردشگری است.


اوچی اردبیلی، با اشاره به اینکه توسعه توریسم سلامت، اشتغال‌زایی و رشد کیفی در بخش سلامت، کسب درآمد و ارزآوری و تبدیل منطقه به قطب گردشگری سلامت را به دنبال خواهد داشت، تأکید کرد: سند توسعه گردشگری سلامت استان به دستور استاندار اردبیل در دو فاز توسط جهاددانشگاهی استان تدوین شده است که امیداریم با اجرایی شدن آن بتوانیم به توسعه استان کمک کنیم.


رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به فعالیت‌های آموزشی و افزایش تعداد مراکز آموزش تخصصی کوتاه مدت این نهاد به پنج مرکز اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با ارائه آموزش‌های مهارت‌افزا و تخصص محور و فراهم کردن فضای آموزشی استاندارد، ارتقای سطح دانش و توانمندی کارکنان ادارات استان و فراگیران آزاد را دنبال می‌کند تا ضمن توانمندسازی، زمینه ایجاد کسب و کار‌های جدید را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha