اجرای طرح تهیه نقشه «GIS رقبات» کردستان
کد خبر: 3915513
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

اجرای طرح تهیه نقشه «GIS رقبات» کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای پروژه GIS رقبات موقوفات استان کردستان خبر داد و افزود: این پروژه در قالب مناقصه به مجریان طرح واگذار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه اطلاعات رقبات و بقاع ‌متبرکه در سامانه سازمان اوقاف، براساس مختصات جغرافیایی نبود، اظهار کرد: GIS اطلاعات را بر اساس مختصات جغرافیایی مشخص می‌کند و این یعنی هر اطلاعات توصیفی که در سازمان وجود داشته باشد، به یک نقطه مکانی متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه GIS باعث کاهش خطاها در آمار، اطلاعات و در نتیجه برنامه‌ریزی‌ها می‌شود، افزود: تجزیه و تحلیل اطلاعات با توجه به موقعیت مکانی، کمک زیادی به برنامه‌ریزی‌ها می‌کند.

اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان به پروژه‌های GIS رقبات موقوفات استان اقدام کرده است که در قالب مناقصه به مجری واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام فراخوان این پروژه از امروز، 19 مردادماه در استان عنوان کرد: در قالب این پروژه اقدام به شناسایی و جمع آوری اطلاعات مکانی و توصیفی دو هزار و 400 رقبه استان کردستان، تدقیق و بروز رسانی اطلاعات مکانی و توصیفی یک هزار و 900 رقبات در سامانه جامع موقوفات انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاروند حداکثر مدت زمان اجرای پروژه را پنج ماه اعلام کرد و افزود: رقبات دارای کاربری‌های متفاوت و با مساحت‌های مختلف بوده و در سطح شهر و روستاهای استان کردستان پراکنده هستند.

وی یادآور شد: ارائه ی تضامین بانکی معتبر جهت دریافت پیش پرداخت و تضمین حسن انجام تعهدات، دارا بودن صلاحیت (گرید ) اجرای پروژه GIS، تهیه‌ی نقشه‌های پایه معتبر(نقشه ثبتی،سازمان نقشه برداری،طرح تفضیلی و ...) و در صورت لزوم برداشت اطلاعات مکانی از جمله شرایط لازم برای حضور در استعلام اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha