کسب رتبه برتر از سوی اوقاف سمنان در اقامه نماز جماعت
کد خبر: 3915527
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

کسب رتبه برتر از سوی اوقاف سمنان در اقامه نماز جماعت

دبیر ستاد اقامه نماز اداره‌کل اوقاف سمنان گفت: بر اساس ارزیابی انجام‌شده از طرف ستاد اقامه نماز استان، ادارات کل اوقاف استان در امر اقامه نماز جماعت در ادارات و بقاع متبرکه جزو دستگاه‌های برتر سال ۹۸ و شایسته تقدیر ویژه شد.

کسب رتبه برتر اداره کل اوقاف در برگزاری فریضه نماز جماعت

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان، عباس حاجی، دبیر ستاد اقامه نماز اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 19 مردادماه با بیان اینکه به‌منظور عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری و پیام‌های صادره از طرف ایشان به اجلاس‌های سراسری‌، اجرایی کردن آیین‌نامه هیئت‌ وزیران با موضوع ترویج فرهنگ نماز، برنامه‌ریزی جهت اجرای مطلوب نماز جماعت و برنامه‌های جانبی در دستور کار شورای اقامه نماز اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار گرفت.

وی افزود: به‌منظور رونق‌بخشی به اقامه نماز مدارس در سال 1398، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به توزیع 67 بسته لوازم‌التحریر منقش به شعارهای نمازی در طرح مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند اقدام کرده است.

دبیر ستاد اقامه نماز اداره‌کل اوقاف استان متذکر شد: در رابطه با اجرایی‌کردن بندهای 1 الی 4 آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیئت‌وزیران، ابلاغیه‌ای از طرف مدیرکل به تمامی کارکنان واحدهای زیرمجموعه صادر و بر اساس آن، نماز جماعت ظهر و عصر پس از اتمام اذان به مدت 20 دقیقه و در وقت فضیلت اقامه شد.

وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به منظور تجلیل از خادمان نماز، اظهار کرد: تعدادی از خادمان نماز که از سوی مرکز امور مساجد به اداره‌کل اوقاف معرفی شدند، در هفته جهانی مسجد تجلیل و تقدیر شدند.

حاجی افزود: با توجه به اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از نظر موقعیت مکانی در مرکز شهر سمنان واقع‌ شده که به‌منظور اعلام وقت فضیلت نماز نسبت به نصب دستگاه اذان‌گوی خودکار بر فراز این اداره‌کل اقدام شده که اذان را در سه وقت صبح و ظهر و مغرب از طریق بلندگو در محوطه میدان سعدی پخش می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جهت تبیین مسائل شرعی و بیان احکام دینی به زائران و مجاوران و ترغیب کودکان به اقامه نماز در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان از ظرفیت مبلغان بومی و اعزامی از قم در کار ویژه‌ها و ایام سال استفاده می‌شود، یادآور شد:  ایجاد یک وقف جدید با نیت مسجد در سال 98 که در شهرستان میامی انجام شد، یکی دیگر از اقداماتی است که در اثر اجرای برنامه‌های مطلوب در حوزه اقامه نماز صورت پذیرفته است.

انتهای پیام
captcha