آیین گِل‌مالی مورد بازبینی پزشکی قرار می‎گیرد
کد خبر: 3915535
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

آیین گِل‌مالی مورد بازبینی پزشکی قرار می‎گیرد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که برگزاری مراسم محرم باید همراه با حفظ سلامت مردم باشد، گفت: آیین گِل‌مالی مردم لرستان در یک جلسه مورد دقت و بازبینی پزشکی قرار می‎گیرد و پس از بازبینی نتیجه به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

محرمبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه هماهنگی ستاد  برگزاری مراسم ماه محرم یکشنبه، نوزدهم مردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و جمعی  از مسئولان مرتبط، در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در این جلسه با اشاره به دستورالعمل برگزاری مراسم محرم از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهارکرد: براساس این دستورالعمل باید ضمن برگزاری عزاداری محرم، سلامت عزاداران در نظر گرفته شود چون با توجه به اهمیت سلامت امت اسلامی هر آن‌چه که سبب تقویت امت اسلامی باشد لازم و آن‌چه در ضدیت امت اسلامی باشد، حرام است.

وی با بیان این‌که بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم محرم همراه با حفظ سلامت مردم باشد، اضافه کرد: جهت حفظ سلامتی مردم در مراسم محرم بیشترین همکاری به‌عهده مردم و عزاداران است و همچنین هیئت‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: به‌طور یقین عزاداری محرم امسال به‌دلیل شیوع کرونا متفاوت از سال‌های گذشته است و باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و تجمع به میزانی باشد که سلامت مردم به خطر نیفتد.

شاهرخی گفت: در جلسه ستاد استانی هماهنگی محرم مقرر شد افرادی از طرف هیئات مذهبی به دانشگاه علوم پزشکی جهت شرکت در دوره‌های آموزشی معرفی شوند که بر اساس آموزش‌ها و دستورالعمل‌هایی که ممکن است در ماه محرم روزانه ابلاغ شوند در هیئت توسط افراد آموزش دیده اجرا شود.

وی با اشاره به آیین گِل‌مالی مردم استان لرستان در ماه محرم، تصریح کرد: مقرر شد خارج از جلسه مجدد مورد دقت و بازبینی پزشکی قرار گیرد و پس از بازبینی نتیجه به اطلاع مردم رسانده شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: سابقه برگزاری مراسم شب‌های قدر، دعای عرفه و عید غدیر نشان داد که اگر با یکدیگر همدل باشیم و همچنین به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی توجه کنیم می‌توانیم محرمی مورد رضایت صاحب‌الزمان(عج) برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha