برگزاری جشنواره «شیرزنان کویر» در سمنان
کد خبر: 3915778
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

برگزاری جشنواره «شیرزنان کویر» در سمنان

رئیس بسیج جامعه زنان سمنان از اجرای جشواره شیرزنان کویر در استان خبر داد و گفت: تبیین جایگاه بانوان در انقلاب و دفاع مقدس برای نسل امروز ضروری است.

برگزاری جشنواره «شیر زنان کویر» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی سپاه استان، عفت دیابی، رئیس بسیج جامعه زنان استان، امروز، 20 مردادماه در نشست کمیته خانواده، زنان، کودک و نوجوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استانداری از برگزاری جشنواره شیرزنان کویر با رویکردهای مختلف و تولید مستند جایگاه زنان در هشت سال دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: طرح اهدای خون شیرزنان کویر از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره است که در استان سمنان اجرایی شد.

دیابی با اشاره به اینکه سمنان در اجرای طرح اهدای خون بر اساس شاخص‌ها جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفت، متذکر شد: شهید رودباری، به‌‌عنوان شهید شاخص استان در سال جاری برگزیده شد که با برنامه‌ریزی‌های اصولی برای افزایش شناخت اقشار مردم از رشادت‌های این بانوی شهید اقدام خواهد شد.

وی از اجرای طرح دیوارنگاره ویژه شهید رودباری در برخی از نقاط شهری استان خبر داد و افزود: چاپ و نشر خاطرات زنان ایثارگر از دیگر برنامه‌های کمیته زنان، خانواده، کودک و نوجوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان است.

دیابی با بیان اینکه تولید عکس‌نوشته الگوی سوم و نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شود، یادآور شد: استان ۱۷ شهیده زن را تقدیم میهن و انقلاب اسلامی کرده و رشادت‌های این بانوان فرهیخته زبانزد در کشور است.

مریم سلطانی، دبیر کمیته خانواده، زنان، کودک و نوجوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان نیز با تأکید بر اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های کمیته خانواده، زنان، کودک و نوجوان را در گام اجرایی قرار نداده‌اند، گفت: تعداد دیگری از ادارات در استان با وجود انجام برنامه‌ها، گزارش اقدام‌های خود را به دبیرخانه ارسال نکردند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دو درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در قالب چهلمین سالگرد دفاع مقدس هزینه شود، یادآور شد: اجرای برنامه سواد رسانه برای بهبود سبک زندگی، رونمایی از فیلم کوتاه، کتاب صوتی، دیدار و تجلیل از ۴۰ بانوی ایثارگر استان و سرکشی از خانواده معظم شهدا بخشی از این برنامه ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان است.

به گفته سلطانی، حمایت از چاپ کتاب ویژه جایگاه بانوان در هشت سال دفاع مقدس، فراخوان برگزاری کلاس‌های آموزشی، جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و تجلیل از بانوان ایثارگر در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های کمیته خانواده، زنان، کودک و نوجوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha