خبرنگار بدون تأیید ارشاد، اجازه فعالیت ندارد / برخورد شدید با بداخلاقی‌های رسانه‌ای
کد خبر: 3915868
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان پردیس:

خبرنگار بدون تأیید ارشاد، اجازه فعالیت ندارد / برخورد شدید با بداخلاقی‌های رسانه‌ای

حجت‌الاسلام عبداللهی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: توصیه قرآن به نکات اخلاقی و اهمیت رعایت آن از سوی آگاهی‌بخشان جامعه در اولویت است و ما با باندبازی‌ها و بدخلاقی‌های خبری برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار، جمعی از اصحاب رسانه از مسئولان ارشاد درخواست کردند که با خبرنگاران فاقد مجوز شهرستان پردیس را که عموماً با باند‌بازی و بداخلاقی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، برخورد جدی شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی در مراسم تقدیر خبرنگاران دارای مجوز شهرستان پردیس، ضمن گفت‌وگو با نمایندگی این رسانه‌ها، به بررسی مشکلات فعلی آنان پرداخت.

در ابتدا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ضمن گرامیداشت این روز با یاد و خاطره شهادت شهید صارمی، خبرنگار ایرانی شهید در افغانستان اعلام کرد: خبرنگار تجسم مسئولیت و صداقت در جامعه است. افرادی که در پرده برداشتن از بی‌خبری تلاش و کوشش می‌کنند و آگاهی‌بخش جامعه هستند، باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی افزود: گاهی این آگاهی‌بخشی‌ها با خطرات سنگینی همراه است و خبرنگاران با مطالبه‌گری و پرسش‌گری وظیفه دارند آگاه‌بخش جامعه باشند.

عبداللهی در ادامه اظهار کرد: خبرنگار با اختلاس‌گر و مجری تبعیض همخوان نیست و زد و بند در وجود خبرنگار معنا ندارد. خبرنگار رنج مردم را می‌بیند و مطالبه‌گر بحق مردم است و خبرنگار علاوه بر مطالبه‌گری، ضرورت دارد زحمات و خدمات مسئولان و خدمت انجام شده را برای مردم بیان کند.

وی افزود: رعایت اخلاق با فرهنگ دینی ما عجین شده است و متأسفانه اخیراً عده‌ای بدون رعایت اصول و قوانین با باندبازی خبری در شهرستان پردیس فعالیت دارند.

وی افزود: جز اداره ارشاد اسلامی، هیچ ارگان دیگر حق تأیید فعالیت خبرنگاران و اعطای مجوز کار به آنها را ندارد.

گفتنی است، در این مراسم، رییس اداره ارشاد شهرستان پردیس ضمن درخواست از مسئولان ادارات شهرستان، از آنها خواست صرفاً برای گفت‌وگو و هماهنگی خبری با لیست مورد تأیید اداره ارشاد اسلامی و دستگاه متولی رسانه‌ها تاییدیه بگیرند تا از باندبازی‌ها و برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای جلوگیری شود.

در این مراسم، خبرنگار خبرگزاری ایکنا در شهرستان پردیس با اهدای لوح یادبود از سوی جاودانی‌فر، مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان تهران تجلیل شد.

خبرنگار: نسا زارع

انتهای پیام
captcha