شعار پویش ایران همدل؛ «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» / برنامه‌های کمیته امداد در محرم و صفر
کد خبر: 3915974
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
بختیاری تشریح کرد؛

شعار پویش ایران همدل؛ «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» / برنامه‌های کمیته امداد در محرم و صفر

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شعار مرحله دوم پویش ایران همدل را «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» اعلام کرد و گفت: این مرحله از روز عید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

مرتضی بختیاری

به گزارش ایکنا، نشست خبری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز سه‌شنبه، ۲۱ مردادماه، با حضور مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، در ساختمان مرکزی این مجموعه برگزار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نشست با تشریح گزارشی از اقدامات این مجموعه، اظهار کرد: امسال در عید قربان اتفاقات خوبی افتاد و مردم اقدامات بزرگی انجام دادند. در ایام عید قربان امسال نسبت به سال ۹۸ با ۸۲ درصد رشد کمک‌های مردمی روبه‌رو بودیم، در حالی که گرانی‌ها و میزان تورم بیش از گذشته بوده و ۲۰۵ میلیارد تومان مبلغ کمک‌های مردمی در ایام عید قربان به کمیته امداد بوده که ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون آن نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است. پس از اعلام مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر مواسات و همدلی، نخستین پویش ایران همدل به راه افتاد و گروه‌های جهادی، آستان‌های مقدس ائمه‌ اطهار(ع) و امامزادگان، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و گروه‌های خیریه و سایر مجموعه‌ها و نهادها پای کار بودند. تنها در ایام ماه رمضان و در رابطه با اطعام نیازمندان مردم کشورمان ۵۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند.

مرتضی بختیاری تصریح کرد: مرحله دوم پویش ایران همدل از دو هفته گذشته کلید خورد و بسیاری از مجموعه‌ها و نهادها به این پویش پیوسته‌اند و در همه استان‌ها فعالیت‌ها آغاز شده و فقط در روز عید غدیر بیش از پنج میلیون غذای گرم در میان نیازمندان توزیع شد. شعار مرحله دوم پویش ایران همدل «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» است. این مرحله از روز عید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در ایام ماه‌های محرم و صفر، برنامه اطعام حسینی(ع) برای تهیه غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را اجرا خواهیم کرد. همچنین برنامه احسان حسینی(ع) ویژه افرادی که می‌خواهند غیر از اطعام و غذای گرم به نیازمندان کمک کنند، اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با گرفتن کد دستوری #۱۴* و یا از طریق شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ کمک‌های نقدی خود به کمیته امداد را واریز کنند. در سال گذشته ۳۴۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد موفق شدند از وام قرض‌الحسنه، که در مجموع دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود، استفاده کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در مرحله دوم پویش ایران همدل، مجموعه‌های دیگری از جمله آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی و بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های خیریه به این پویش پیوستند. همچنین جلساتی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش داشتیم و با همکاری این مجموعه دانش‌آموزان نیازمند که از امکانات سخت‌افزاری برای شرکت در کلاس‌های مجازی محروم بودند، شناسایی شدند و مقرر شد از طرف کمیته امداد و با همکاری مجموعه‌ها، نهادها و خیریه‌ها مورد حمایت قرار گیرند. بر این اساس تا کنون تعداد ۵۰ هزار تبلت به فرزندان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اعطا شده، البته ما به شرکت‌های خدماتی برای تأمین تعداد ۲۵۰ هزار تبلت اعلام نیاز کرده‌ایم و هر کدام از مجموعه‌ها اعلام کرده‌اند تعدادی از این تبلت‌ها را تأمین خواهند کرد.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد ۳۷۵ هزار دانش‌آموز است که از این تعداد ۲۵۰ هزار دانش‌آموز قادر به تأمین تجهیزات سخت‌افزاری برای استفاده از کلاس‌های درس مجازی نبوده‌اند و این‌ها شناسایی شدند. همچنین تعداد ۸۰ هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد از تأمین تجهیزات موردنظر محروم بودند.

بختیاری ادامه داد: البته آموزش و پرورش هنوز به طور دقیق به ما اعلام نکرده‌ است که چه تعداد دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات الکترونیک، برای استفاده از کلاس‌های درس مجازی ترک تحصیل کرده‌اند.

وی همچنین درباره تأثیر کرونا و افزایش درخواست‌ها مبنی بر استفاده از تسهیلات کمیته امداد، گفت: مراجعات امسال به کمیته امداد قابل مقایسه با سال قبل نیست و افزایش قابل توجهی داشته، و البته در این زمینه بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و گروه‌های جهادی و بسیج کمک‌های زیادی به ما کردند. بر این اساس، به افراد تحت پوشش کمیته امداد که کسب‌وکار آنها در اثر کرونا با مشکل مواجه شد، مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد درباره آمار مبتلاشدگان و فوتی‌های کرونایی، تحت پوشش کمیته امداد بیان کرد: این آمار در اختیار ستاد مقابله با کروناست و آمارها به صورت سراسری اعلام می‌شود. البته به خانواده افراد فوت‌شده بر اثر کرونا که تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند، مبلغ پنج میلیون تومان وام بلاعوض اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha