توسعه فعالیت‌های قرآنی از طریق ارتقای ظرفیت شبکه «شاد»
کد خبر: 3916088
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
حاجی‌میرزایی تصریح کرد:

توسعه فعالیت‌های قرآنی از طریق ارتقای ظرفیت شبکه «شاد»

وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان اظهار کرد: تکلیف خانواده‌ها این است که فرزندان را با قرآن آشنا کنند و آنان را از مخاطرات مصونیت ببخشند تا برای زندگی سالم و مبتنی بر باورهای دینی آماده شوند. ما نیز در همین راستا تلاش کردیم تا ظرفیت شبکه شاد را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی افزایش دهیم.

به گزارش ایکنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که عصر امروز، ۲۱ مردادماه از شبکه قرآن و معارف سیما و همزمان از شبکه شاد پخش شد، با بیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم که مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: لازم است تا پیوند دانش‌آموزان را با قرآن و نماز مستحکم‌تر کنیم. البته که بخشی از مسئولیت تربیت فرزندان با والدین است.

وی افزود: اکنون جامعه گسترده شده و نسل ما را در معرض مخاطرات قرار گرفته‌اند. یکی از گام‌های مهم در تربیت دانش‌آموزان، مأنوس کردن آنان با قرآن است، باید زمینه چنین انسی را در آموزش و پرورش بیشتر فراهم کنیم. تکلیف خانواده‌ها این است که فرزندان را با قرآن آشنا کنند و آنان را از مخاطرات مصونیت ببخشند تا برای زندگی سالم و مبتنی بر باورهای دینی آماده شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه براساس سند تحول، موظف هستیم به ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان توجه کنیم، بیان کرد: توجه به قرآن، عترت و نماز در در اهداف درسی تمام پایه‌های تحصیلی مورد توجه بوده است و امیدواریم بتوانیم این مسئولیت را به نحو شایسته انجام دهیم.

حاجی‌میرزایی گفت: شرایط کرونا باعث شده که ما وارد زیست‌بوم جدید شویم. مسیرهای گذشته ما مسدود و امکان حضور دانش‌آموزان در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته منتفی شد. به همین دلیل، شبکه شاد برای استمرار فعالیت‌ها طراحی شد.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها این است که ارتباط دانش‌آموزان با اینترنت و ورود به فضای گسترده مجازی، ممکن است مخاطراتی به همراه داشته باشد که تلاش کردیم و می‌کنیم تا ظرفیت شبکه شاد را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی افزایش دهیم.

در ادامه این مراسم، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه تأکید ما بر برگزاری هیئت‌های مذهبی است، گفت: پیش‌اجلاسیه‌های مختلفی در حوزه نماز برگزار کرده‌ایم و تأکید ما بر ترویج رشته‌های مختلف این مسابقات اعم از تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ‌... است.

مسیب‌زاده اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان با قرآن آشنا شوند و زندگی آنان مملو از برکات قرآن شود.

انتهای پیام
captcha