برپایی نماز جمعه در مناطق سفید و زرد سمنان
کد خبر: 3916113
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

برپایی نماز جمعه در مناطق سفید و زرد سمنان

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه نماز جمعه در مناطق زرد و سفید استان برپا می‌شود، گفت: برپایی برنامه‌های مذهبی در داخل مساجد استان ممنوع است.

برپایی نماز جمعه در مناطق سفید و زرد سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی‌ ـ امنیتی استاندار شب گذشته، 21 مردادماه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان با تأکید بر اینکه نماز جمعه در مناطق سفید و زرد استان برپا می‌شود، متذکر شد: نوحه‌خوانی و برپایی مراسم‌ مذهبی و عزاداری در تمامی مساجد مناطق شهری و روستایی استان سمنان برای مقابله با شیوع کرونا ویروس ممنوع است.

وی با تأکید بر اینکه در مناطقی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند برپایی نمازهای جمعه و جماعت ممنوع است، یادآور شد: اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده نمازگزاران از ماسک، رعایت فاصله در اقامه نماز و رعایت مدت‌زمان تعیین‌شده برای ایراد خطبه در دستور کار مسئولان برگزاری ستاد نماز جمعه قرار گیرد.

معاون استاندار از ممنوعیت برگزاری مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری در فرآیند برگزاری نماز جمعه در مناطق زرد و سفید خبر داد و افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین و بر اساس فرهنگ مردم این منطقه بومی‌سازی شده است.

وی همراهی و مشارکت مردم برای ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس را ضروری دانست و خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی در سراسر استان شد.

انتهای پیام
captcha