جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در سمنان
کد خبر: 3916118
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در سمنان

مدیرکل کمیته امداد سمنان با بیان اینکه ۱۰ میلیارد و ۸۹ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع آوری شد، گفت: ۶۰۰ میلیون تومان از این میزان زکات واجب در چهار ماهه اول سال ۹۹ بوده است.

جمع‌آوری 10میلیارد تومان زکات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محسن مسعودیان‌راد، مدیر کل این نهاد عصر روز گذشته، 21 مردادماه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده استان در چهار ماهه اول سال جاری ۱۰ میلیارد و ۸۹ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه صرف نیازمندان و طرح‌های عمومی همان منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم استان از لحاظ زکات، تعهد خوبی دارند و در این راستا ۶۰۰ میلیون تومان از میزان زکات جمع‌آوری شده سال جاری در بخش زکات واجب شامل محصولات کشاورزی و دامداری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه ۳۳۴ عامل افتخاری و مُبلغ زکات با کمیته امداد همکاری می‌کنند، متذکر شد: از این تعداد ۲۴۹ عامل افتخاری زکات و مبلغ در مناطق روستایی و ۸۵ عامل مناطق شهری استان سمنان ترویج فرهنگ زکات در سطح استان می‌پردازند همچنین فعالیت این مبلغان یکی از عوامل رشد میزان این فریضه ارزشمند اسلامی است.

مسعودیان‌راد یادآور شد: امور تبلیغاتی شامل رسانه‌ها، مبلغان دینی، روحانیان، ائمه جماعات و جمعه و … در ترویج فرهنگ زکات در سطح شهرها و روستاهای استان نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام
captcha