سلامتی مردم خط قرمز در عزاداری محرم است
کد خبر: 3916233
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

سلامتی مردم خط قرمز در عزاداری محرم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر با بیان اینکه اولویت و خط قرمز ما در برگزاری عزاداری‌های ماه محرم سلامتی مردم است، گفت: باید مردم با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) تلاش کنند.

سلامتی مردم خط قرمز ما در عزاداری محرم استحجت‌الاسلام حسین ستاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اولویت و خط قرمز ما در برگزاری عزاداری‌های ماه محرم سلامتی مردم است، گفت: باید مردم با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) تلاش کنند.

وی اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا، برخی مراسم و تجمعات مذهبی، فرهنگی و ... یا تعطیل شده و یا به شیوه جدید برگزار می‌شود که بر این اساس، برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم نیز یا شیوه نامه جدید و رعایت بهداشت فردی و جمعی قابل برگزاری بوده و در غیر این صورت از هرگونه مراسمی که باعث به مخاطره افتادن سلامتی مردم شود، جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام ستاری از هیئت امنا، رؤسا و هیئات عزاداری خواست از هرگونه تجمع پرهیز کرده و همکاری لازم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی رعایت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر افزود: طی جلسه‌ای تخصصی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مصوب شد در صورتی که افراد و هیئات عزاداری مسائل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، علاوه بر ممانعت از ادامه مراسم با متخلفان طبق قانون برخورد شود.

وی گفت: با همکاری آموزش و پرورش و سایر ادارات، فضای باز و حیاط مدارس برای برگزاری عزاداری در اختیار هیئات قرار می‌گیرد و هیئت‌های عزاداری هم موظف هستند مراسم خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله یک و نیم تا دو متر و توجه به ظرفیت مکان برگزار کنند.

حجت‌الاسلام ستاری افزود: در ماه محرم به هیچ عنوان پذیرایی و توزیع احسان در سطح شهر نخواهیم داشت و تمام هیئت‌ها می‌توانند نذورات و پذیرایی‌ها را به‌صورت جیره خشک تهیه و در اختیار ستاد مواسات و کمک‌های مؤمنانه شهرستان اهر قرار دهند تا بین نیازمندان این شهرستان توزیع شود.

وی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری در مساجد نیز گفت: در ماه محرم نیز مانند شب‌های احیای یک ساعت برنامه عزاداری و سخنرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله کنترل در ورودی‌های مساجد با ضد عفونی، رعایت فاصله یک و نیم تا دو متری و استفاده از ماسک، برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر از هیئت‌هایی که قصد دارند مراسم عزاداری را در مساجد برگزار کنند خواست حتماً ماسک و ضد عفونی تهیه و کرده و جهت توزیع بین مردم، در اختیار داشته باشند.

وی با بیان این‌که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، در عزاداری‌های حسینی، موضوع اصلی اجرای توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا است، گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در امر مواسات و کمک مؤمنانه نیز در دومین مرحله از این رزمایش، بیش از چهار هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان شهرستان اهر توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha