زنجان از پذیرش مهمان در محرم معذور است
کد خبر: 3916365
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

زنجان از پذیرش مهمان در محرم معذور است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مراسم محرم فصل‌الخطاب است، گفت: برای حفظ سلامت مردم، امسال از پذیرش مهمان معذوریم.

زنجان از پذیرش مهمان در محرم معذور استبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، شب گذشته، 22 مردادماه، در نشست خبری ویدئوکنفرانسی به مناسبت روز خبرنگار گفت: درخشش نام زنجان در عرصه مختلف صنعتی، کشاورزی و فرهنگی مرهون اطلاع‌رسانی و تلاش‌های خبرنگاران است و اگر رسانه‌ها نباشند، مردم از خدمات نظام بی‌اطلاع می‌مانند.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در بیان حقایق و شفاف‌سازی در جامعه ابراز کرد: کلام رسانه اعتبار دارد و با توجه به این موضوع نباید مدیران از قدرت رسانه برای منافع شخصی خود اشتفاده کنند، بلکه باید برای شنیدن مطالبات مردم، بیان عملکرد دستگاه‌ها و شفاف‌سازی امور با خبرنگاران در تعامل باشند.

مقام عالی دولت در استان در مورد برنامه‌های محرم امسال اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص فصل‌الخطاب است و تصمیمات در مورد محرم باید صادقانه و آگاهانه اتخاذ شود تا ضمن حفظ شعائر دینی، سلامت مردم مورد حمایت قرار گیرد، بنابراین امسال ابراز ارادت به اهل‌بیت و امام حسین(ع) شکل دیگری به خود خواهد گرفت. باید شعور را در پایتخت شور و شعور حسینی نشان دهیم و تمام نذری‌ها باید به سمت کمک‌های مؤمنانه و توزیع اقلام بهداشتی سوق داده شود.

حقیقی با بیان اینکه مراسم محرم به هیچ وجه مانند سال‌های گذشته برگزار نخواهد، شد، ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی لازم در مورد وضعیت شیوع کرونا انجام شود و ضمن عذرخواهی از هموطنان، در راستای حفظ سلامت جامعه امکان پذیرش میهمان از خارج از استان در ایام محرم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم از ۴ تیرماه شروع به برگزاری مراسم عروسی، ترحیم و تجمع در مکان‌های بسته کردند، یادآور شد: پس از این اتفاقات اشغال تخت‌های بیمارستانی به ۹۰۰ نفر رسید اما با اقدامات پیشگیرانه اکنون بیماران سرپایی از ۱۲۰۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسیده و اشغال تخت‌ها ۳۹۰ نفر شده است. باقی ماندن در شرایط کنونی، مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظیر پرهیز از تجمع، رعایت بهداشت و استفاده از ماسک است و بدانید اگر از هفته آینده کسی رعایت نکند با اقدام قانونی مواجه خواهد شد.

استاندار زنجان با تشریح موفقیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، افزود: زنجان در کسب و کار، رفع مواد تولید، مشارکت اقتصادی و تنظیم بازار به ترتیب رتبه‌های دوم، اول و دوم را در اختیار دارد. این استان در امنیت سرمایه‌گذاری در کشور سرآمد بوده و سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی مورد بهره‌برداری قرار گرفته یا بازگشت به چرخه تولید بالای 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

حقیقی به جذب ۴۲۵ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان برای تکمیل چند پروژه عمرانی اشاره کرد و افزود: مواد معدنی سهم 75 درصدی از صادرات استان را دارد و تعیین تکلیف پسماندهای روی که چند سال بلاتکلیف مانده بود با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود. همچنین، استان زنجان در تهیه نقشه هوایی بخش کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد و تاکنون 600 هکتار از مساحت استان نقشه‌برداری شده و در بخش استفاده از تجهیزات نوین نیز 50 درصد از 120 هزار هکتار زمین مستعد آبیاری نوین به این سیستم مجهز شده است.

استاندار زنجان با اشاره به سهم ۱.۳ درصدی این استان از جمعیت کشور، تصریح کرد: سهم استان زنجان از طرح اقدام ملی مسکن ۳۵۰۰ واحد بود که با پیگیری‌های فراوان آن را به ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد رساندیم و تاکنون شرایط ۱۰ هزار و ۲۲۰ نفر مورد تایید قرار گرفته و عملیات اجرایی 3 هزار و ۹۵۷ واحد نیز آغاز شده و ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha