برگزاری نشست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان
کد خبر: 3916478
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

برگزاری نشست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان

نشست شورای اداری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان عصر دیروز، ۲۳ مردادماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان دیروز، 23 مردادماه در نشست شورای اداری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان اظهار کرد: مسجد به عنوان نخستین بیت مسلمانان نقش تأثیرگذاری در لایه‌های مختلف جامعه دارد و بر همین اساس کانون‌های مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اسلام ناب محمدی و ارزش‌های انقلابی در مساجد دارند.

وی افزود: تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح‌بخش‌ اسلام‌، گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ و مباشرت‌ مردم‌ در امور فرهنگی، هنری، عمومی‌ کردن‌ تمامی‌ عرصه‌های‌ فرهنگی‌ ـ هنری‌ و تحقق‌ آزادی‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ مردمی از مهم‌ترین اهداف کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با اشاره به آغاز دومین رویداد ملی فهما بین کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: شبستان فرهنگ، شبستان هنر و شبستان نوآور 3 عرصه مهم فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در دومین رویداد ملی فهما هستند که 12 رواق مختلف را در دل خود جای داده‌اند.

وی به فعالیت 600 کانون فرهنگی ـ هنری در استان اشاره و بیان کرد: کانون‌ها بایستی برای ارتباط با مخاطبان و ارائه برنامه‌های فرهنگی خود از فضای مجازی به خوبی بهره ببرند و کارشناسان استانی نیز بیشترین همکاری را با آن‌ها داشته باشند.

گلباغی با تأکید بر اطلاع‌‍رسانی در مورد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری و تأثیرگذاری آن‌ها در سطح جامعه گفت: کارشناسان استانی در تمامی حوزه‌ها باید با ارتباط بیشتر و مناسب با کانون زمینه انعکاس و هم‌افزایی فعالیت‌های کانونی را توسعه دهند.

وی به اولویت‌های ستاد در راستای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: بازدید از فعالیت‌های کانون‌ها به صورت هفتگی و بررسی مشکلات آن‌ها از جمله اولویت‌های این ستاد در استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، تابستانه فهما، سه‌شنبه‌های تکریم و روح مقاومت را از جمله برنامه‌های روتین ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان برشمرد و یادآور شد: تلاش می‌شود تا زمینه فعالیت بیشتر کانون‌های مساجد استان در این برنامه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام
captcha