محکومیت سازشکاری امارات از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی
کد خبر: 3916535
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

محکومیت سازشکاری امارات از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی

جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد و شخصیت‌های اسلامی مالزی در بیانیه‌ای مشترک، طرح عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا از مالزی، در بیانیه جمعی از سازمان‌ها و شخصیت‌های اسلامی مالزی درباره طرح عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی آمده است: ما به شدت تصمیم امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم می‌کنیم. این تصمیم خیانت به تلاش برادران فلسطینی برای دستیابی به عدالت و آزادی است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: در برهه حساسی که جهان در حال منزوی کردن یکی از بقایای رژیم‌های آپارتایدی است، تصمیم امارات در ایجاد خلل در این جبهه، بسیار شرم‌آور است و این کشور کاملا لایق همه انتقادات و محکومیت‌های جهانی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تلاش وزیر خارجه امارات برای توجیه این تصمیم بر اساس تمایل این کشور برای توقف طرح الحاق کرانه باختری، بسیار رقت‌بار است.

امضا کنندگان این بیانیه در ادامه این بیانیه آورده‌اند: تنها باید به خشم سازمان‌های فلسطینی از جمله تشکیلات خودگردان، جبهه آزادی‌بخش فلسطین و حماس از این توجیه بی‌اساس نگریست. حتی به گفته خود وزیر خارجه امارات، طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، به صورت موقت به حالت تعلیق درآمده است.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از جامعه جهانی و همه سازمان‌هایی که خواهان صلح واقعی در خاورمیانه و عدالت و آزادی برای مردم فلسطین هستند می‌خواهیم تا تلاش‌های خود برای منزوی کردن رژیم صهیونیستی را دوچندان کنند.
 
انتهای پیام
captcha