«یکی بود، یکی نبود»؛ تصویرگر آموزه‌های اخلاقی و دینی به زبان کودکان
کد خبر: 3916713
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

«یکی بود، یکی نبود»؛ تصویرگر آموزه‌های اخلاقی و دینی به زبان کودکان

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ضمن بازدید از محل ضبط فصل دوم مجموعه نمایشی «یکی بود، یکی نبود»، بر ضرورت پرداختن به حوزه کودک و نوجوان در شبکه قران سیما تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این دیدار، ضمن تشکر از عوامل برنامه که در این شرایط سخت کرونایی با نیت نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) تلاش می‌کنند، گفت: مجموعه نمایشی «یکی بود، یکی نبود» هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تکنیک ساخت، جزء کارهای ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه کودک است و در آن آموزه‌های اخلاقی و دینی در قالب قصه و داستان و با زبان کودکانه به تصویر کشیده می‌شود.

وی یکی از نیازهای ضروری کودک و نوجوان را طبیعت دانست و افزود: همین که بچه‌ها وارد طبیعت شوند و با سبزه و خاک ارتباط بگیرند، در شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها تأثیر گذار است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: از آنجا که در شبکه قرآن و معارف سیما تاکنون در حوزه نمایش برای کودکان ضعف‌های جدی داشتیم و با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان، مقرر شده که اولین تولید برنامه نمایشی شبکه در سال‌های اخیر به حوزه کودک و نوجوان اختصاص یابد.

در این بازدید، تهیه‎کننده مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» نیز در سخنانی گفت: تولید این مجموعه نمایشی در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله تب‌سنجی و ضد‌عفونی کردن محل ضبط برنامه انجام می‌شود.

پرویز امیری افزود: این مجموعه نمایشی تلفیقی از واقع‌گرایی و عوامل طبیعی است و در آن عروسک‌ها در حال حرکت کردن با تکنیک واتومی هستند که این ایده برای کودک و نوجوان جذاب است.

وی به اجرای ترانه‌ها و شعرهای قرآنی در مجموعه عروسکی «یکی بود یکی نبود» اشاره کرد و گفت: این ترانه‌ها در فضای شهر عروسکی خوانده می‌شود و بعضی از شخصیت‌ها با برخی از ترانه‌ها شناخته می‌شوند و سعی شده تا بچه‌ها خودشان کارها را جلو ببرند و خلاقیت داشته باشند.

مجموعه تلویزیونی قصه‌های شهر عروسکی «یکی بود یکی نبود»، در سه فصل و در 30 قسمت تولید می‌شود و موضوع کلی آن داستان خواهر و برادری به نام نوید و نداست که پدربزرگشان نویسنده کتاب کودکان است و برای آن‌ها کتابی مفید و آموزنده به یادگار گذاشته است.

پدربزرگ در این کتاب داستان‌های کودکانة قدیمی را جمع‌آوری کرده و بچه‌ها به واسطة کتاب وارد دنیای قصه‌ها می‌شوند. نوید و ندا در مسیر این ماجراجویی‌ها درس‌های بسیاری می‌گیرند و نکته‌های اخلاقی فراوانی را در سبک زندگی اسلامی ایرانی با بهره‌گیری از امثال و حکم قرآنی می‌آموزند.

طراح و کارگردان این مجموعه رئال عروسکی مرضیه منصوری است و نویسندگی آن را نیوشا صدر برعهده دارد. در این مجموعه بازیگرانی چون مریم سعادت، حسین رفیعی، رامین ناصرنصیر، بهشاد مختاری و فهیمه باروتچی ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha