تکریم خانواده در شبکه قرآن سیما
کد خبر: 3916733
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

تکریم خانواده در شبکه قرآن سیما

همزمان با روز ملی خانواده، شبکه قرآن و معارف سیما در برنامه‌های خود به تکریم این نهاد عالی و نحوه تربیت صحیح فرزندان در کانون آن می‌پردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ۲۵ ذی‌الحجه سال ششم یا هفتم هجری بود که سوره مبارکه هل اتی(انسان) در وصف مقام شامخ اهل بیت(ع) بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شد، آن زمان که علی(ع) و خانواده‌اش در پی نذری جهت شفای بیماری حسنین(ع)، سه روز روزه گرفتند و افطار خود را سه روز پیاپی به مسکین، یتیم و اسیر در راه مانده بخشیدند.

سوره انسان به توصیف خلقت انسان، نحوه هدایت او و ویژگی‌های نیکان می‌پردازد و آیه هشتم این سوره مبارکه اختصاصا در وصف پنج تن آل عبا نازل شده و‌ به آیه اطعام معروف شده است، آنجا که خداوند می‌فرماید: «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا»

با این وصف روز ۲۵ ذی‌الحجه در تقویم شمسی ما به خانواده اختصاص یافته است. از این رو شبکه قرآن و معارف سیما در این روز در تکریم خانواده، ویژه‌برنامه خوشبخت را که به این موضوع اختصاص داده است در ساعت 8:30 تا 10 روی آنتن برد. همچنین، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین عالی با موضوع تربیت در خانواده در ساعت 13:30 تقدیم بینندگان شد.

برنامه «یک چکه ماه» نیز ساعت ۱۴ داستان خانواده‌ای خیّر را که همگی نیکوکارند، روایت کرده و بالاخره طرح ملی قرآنی 1454 با محوریت قرآن، خانواده و آرامش در ساعت 18 میهمان خانه‌های ایرانیان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha