پشت پرده خودداری فیس‌بوک از حذف پست‌های ضد اسلامی در هند
کد خبر: 3917106
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

پشت پرده خودداری فیس‌بوک از حذف پست‌های ضد اسلامی در هند

روابط خوب فیس‌بوک با دولت هند باعث شده است که این شبکه اجتماعی پست‌های ضد اسلامی را حذف نکند.

به گزارش ایکنا به نقل از Times of India، روابط خوب فیس‌بوک با دولت هند باعث شده که این شبکه اجتماعی، پست‌ها و مطالب ضداسلامی کاربران هندی را از وب‌سایت خود حذف نکند.

براساس گزارش جدیدی که در وال استریت ژورنال منتشر شده، آمده است که آنخی داس(Ankhi Das)، مدیر ارشد سیاست‌های عمومی فیس‌بوک در هند، از اعمال مقررات فیس‌بوک در مورد کلمات نفرت‌انگیز علیه اعضای حزب مردم هند (Bharatiya Janata Party) موسوم به BJP و سیاستمداران ملی‌گرای افراطی هندو خودداری می‌کند، در حالی که براساس قوانین این شبکه اجتماعی انتشار این مطالب از سوی کاربران ممنوع است.

طبق این گزارش و براساس گفته‌های کارمندان فعلی و سابق فیس‌بوک، داس با اعمال قوانین در مورد تی.راجا سینگ (T. Raja Singh) و حداقل سه فرد و گروه ملی‌گرایان هندو به دلیل تبلیغ یا مشارکت در خشونت مخالف بوده و به کارمندان خود گفته که مجازات اعضای حزب حاکم هند به آینده تجاری شرکت با این کشور آسیب خواهد رساند.

فیس‌بوک بعداً پست‌های ضداسلامی سینگ را از این وب‌سایت حذف کرد.

هفته گذشته هزاران مسلمان هندی در ایالت کارناتاکا در اعتراض به انتشار مطلب اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم(ص) در فیسبوک از سوی برادرزاده یکی از نمایندگان مجلس این کشور، که عضو حزب کنگره ملی هند است، تظاهرات کردند.

انتهای پیام
captcha