پیام تبریک استاندار مازندران به مناسبت روز پزشک
کد خبر: 3918229
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

پیام تبریک استاندار مازندران به مناسبت روز پزشک

استاندار مازندران با صدور پیامی یکم شهریور ماه، زادروز حکیم ابوعلی سینا، پزشک نامدار ایرانی و روز پزشک را به جامعه پزشکان مازندران تبریک گفت. ‎

پیام تبریک استاندار مازندران به مناسبت روز پزشکبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از  روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران با صدور پیامی، ضمن قدردانی از همه پزشکان و جان برکفان حوزه درمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سلامت، یکم شهریور ماه، زادروز حکیم ابوعلی سینا، پزشک نامدار ایرانی و روز پزشک را به جامعه پزشکان مازندران تبریک گفت. ‎متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ابن سینا، جامع علوم، فیلسوف، ریاضیدان و پزشک نامدار تاریخ جهان از مفاخر علم و دانش بشری و دنیای اسلام و تاریخ ایران اسلامی است که جامعیت علمی و دستاوردهای وسیع و ارزشمند او در حوزه های مختلف بویژه در رشته پزشکی، شش قرن همچون تاجی بر تارک علم و دفتر دانش جهان درخشندگی داشت و همچنان مرجع و منبع اهل علم و تحقیق است.

اول شهریور، زادروز این حکیم بزرگ که به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است، یک فرصت بسیار مغتنم برای قدردانی از پویندگان این رشته والا و پزشکان عزیزی است که در مسیر صیانت از سلامت و حفاظت از جان همنوعان خود مجاهده می کنند و در این راه از هیچ مخاطره ای هراس ندارند.

پزشکان ایرانی که در طی 8 سال حضور حماسی خود در دوران دفاع مقدس و پس از آن ساماندهی و تقویت برنامه ها و اقدامات نظام سلامت، همه سعی و تلاش خود را بخرج داده اند، اکنون نیز با پای نهادن در میدان خطیر و خطرآفرین بحران بیماری کرونا با جانفشانی و ایثار همراه با کادر پرستاران و دیگر عزیزان تلاشگر حوزه درمان همچنان برای پاسداری از سلامت و زندگی هموطنان خود مبارزه می کنند و در این راه، شهدای عزیزی را تقدیم سلامت جامعه کرده‌اند.

همه این تلاش ها و مجاهدت ها نشان می دهد که جامعه پزشکی، هدفی جز سلامت بیماران و حفظ کرامت آنان را اولویت خود نمی‌داند و هم از این جهت است که گاه برای تامین این آرمان، جان خود را بر سر دست می‌گیرد. لذا بایسته است تا جامعه نیز با نگاهی ویژه به حرفه پزشکی، اهمیت رسالت و وظایف تلاشگران این عرصه را دریابد و نگاه والا به این رشته داشته باشد.

اینجانب، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام جامعه پزشکی کشور بویژه شهدای سلامت که با ایثار و فداکاری در مسیر صیانت از جان هموطنان خود زندگی خویش را فدا کرده اند و قدردانی از جامعه بزرگ پزشکی و کادر درمانی برای ارایه خدمات به بیماران در سخت ترین و خطرناک ترین شرایط، یکم شهریور ماه، زادروز حکیم و دانشمند بزرگ مسلمان ایرانی، ابوعلی سینا و روز پزشک را به تمامی پزشکان و کلیه کسانی که در این مسیر پر افتخار و متعالی مجاهدت می کنند، بویژه پزشکان مازنی، تبریک می گویم و از آستان خداوند قادر متعال، عافیت و تندرستی و بهروزی برای این عزیزان مسئلت دارم.

همزمانی روز پزشک با آغاز هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا از تلاش‌ها و ایثارگری‌های دولتمردان و سیاست گذاران و برنامه ریزان نظام سلامت، درمان و بهداشت کشور نیز بخاطر سیاست گذاری های درست در نظام سلامت و سعی و تلاش وافر در مقابله با کرونا ویروس قدردانی نمایم.

انتهای پیام
captcha