شهادت سه عزادار حسینی در شمال نیجریه
کد خبر: 3918824
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹

شهادت سه عزادار حسینی در شمال نیجریه

جنبش اسلامی نیجریه روز دوشنبه در بیانیه‌ای، شهادت سه نفر در حمله خشونت‌آمیز پلیس نیجریه به یک مراسم عزاداری در شمال این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه‌های اجتماعی؛ در تیراندازی نیروهای پلیس نیجریه به یک مجلس عزاداری امام حسین‌(ع) در منطقه کادونا در شمال این کشور که از سوی طرفداران جنبش اسلامی نیجریه برگزار شده بود، سه نفر به شهادت رسیدند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‎های اجتماعی نشان می‌دهد که نظامیان نیجریه به بهانه آتش زدن یکی از خودروهایشان، به شرکت‌کنندگان در مراسم عاشورایی شهر کادونا حمله و تیراندازی کرده، و سه تن از آنها را به شهادت رساندند.

در فیلم‌های منتشر شده همچنین نشان داده شده که نظامیان پس از تیراندازی، اقدام به آتش زدن خودروهای این شرکت‌کنندگان در این مجلس کردند.

در همین راستا، جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ «ابراهیم زکزاکی»، حمله وحشیانه نیروهای پلیس این کشور را به شدت محکوم کرد.

ارتش نیجریه در سال ۲۰۱۵ با حمله به تجمع حامیان شیخ ابراهیم زکزاکی در شهر زاریا نزدیک به ۱۰۰۰ تن از جمله تعدادی از اعضای خانواده شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند، شیخ زکزاکی در این حمله بازداشت شد و با وجود صدور حکم آزادی‌اش از سوی دادگاه عالی نیجریه، اما مسئولان این کشور هنوز او را به صورت غیرقانونی در بازداشت نگه داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha