حمله عناصر داعش در نیجریه 15 قربانی برجای گذاشت
کد خبر: 3925456
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

حمله عناصر داعش در نیجریه 15 قربانی برجای گذاشت

حمله افراد مسلح وابسته به داعش به کاروان استاندار «بورنو» نیجریه، پانزده کشته برجای گذاشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، حمله افراد مسلح وابسته به گروهک تروریستی داعش به کاروان استاندار ایالت «بورنو» در شمال شرق نیجریه به کشته شدن دست‌کم پانزده نفر منجر شد.

این حادثه روز جمعه، 4 مهرماه در نزدیکی شهر «باگا» در سواحل دریاچه چاد رخ داد و افراد مسلح با خمپاره و تیربار به سمت کاروانی که یکی از خودروهای آن حامل «باباگان عمر زولوم» استاندار ایالت بورنو بود، آتش گشودند؛ این در حالی است که کاروان مذکور در حال عبور از نزدیکی مقر نیروهای امنیتی چند ملیتی بوده است.

در این حمله هشت نیروی پلیس، سه سرباز و چهار نفر از شبه نظامیان طرفدار دولت نیجریه کشته شدند؛ اما به استاندار بورنو هیچ آسیبی نرسید.

 به گفته منابع، استاندار بورنو به منظور آماده کردن شرایط بازگشت هزاران نفر از اهالی شهر باگا که تندروها در سال 2014 آنها را از آنجا بیرون راندند، عازم این شهر بود که مورد سوءقصد قرار گرفت؛ اما با نجات از این حادثه با یک بالگرد به یک مکان امن منتقل شده و سپس با کاروان دیگری تحت تدابیر شدید امنیتی به باگا رفت.

ایالت بورنو پایگاه اصلی گروه تروریستی بوکوحرام است. حملات این گروه طی ۱۰ سال فعالیت در این منطقه، نزدیک به ۲۷ هزار کشته و حدود ۲ میلیون آواره بر جای گذاشته‌ است؛ این گروه قبلاً با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق بیعت کرده بود.

انتهای پیام
captcha