تاریخ مانند یاران امام حسین (ع) هیچ گاه به خود ندیده است
کد خبر: 3919757
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
سیدحسن نصرالله:

تاریخ مانند یاران امام حسین (ع) هیچ گاه به خود ندیده است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت شب عاشورا تأکید کرد که تاریخ گروهی مانند یاران امام حسین (ع) را هیچ گاه به خود ندیده است،‌ گروهی که با وجود محاصره شدن و علم به این که شهید می شوند، در کنار رهبر خود ایستادگی کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت شب عاشورا سخنانی ایراد کرد.

نصرالله در این سخنرانی گفت: امسال به سبب اینکه تجمعات پرشور ما به سبب شیوع بیماری کرونا محدود شده، قلب‌های ما غم و اندوه بیشتری دارد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با بیان اینکه سخنرانی امشب خود را به یاران امام حسین (ع) اختصاص می‌دهد، از یاران امام تمجید کرد و گفت که اصحاب امام حسین (ع) هیچ گاه امام خود را رها نکردند و او را تنها نگذاشتند.

وی در ادامه گفت: در روز و شب دهم ماه محرم هر یک از یاران امام حسین (ع) این امکان را داشتند که بگریزند؛‌ اما آنها این کار را نکردند. امام حسین (ع) در شب دهم ماه محرم به یاران خود این اجازه دادند که بروند، اما یاران امام،‌ چه زنان چه مردان، این کار نکردند و در کنار امام ماندند.

نصرالله تأکید کرد: یاران امام حسین (ع) تا پای جان و قهرمانانه و با عزت جنگیدند. وی همچنین زنانی را که در کربلا حضور داشتند، استوار، محکم و پایدار توصیف کرد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد: تاریخ چنین گروهی را هیچ گاه به خود ندیده است،‌ گروهی که با وجود محاصره شدن، در کنار رهبر خود ایستادگی کردند با آنکه این فرصت را داشتند با حفظ آبرو از نبرد عقب‌نشینی کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی گفت: در جنگ 33 روزه، اسرائیلی‌ها در منطقه بنت جبیل غافلگیر شدند زیرا نیروهای مقاومت با وجود اینکه محاصره شده بودند، فرار نکردند بلکه از طریق معبری که صهیونیست‌ها برای فرار باز کرده بودند، وارد شهر شدند.

دبیرکل حزب الله افزود: ما به جهانیان اعلام می‌کنیم که نه با تهدید و نه با کشتن ما نمی‌توانید ما را بترسانید زیرا مرگ برای ما امری عادی است و ما کرامت خود را از خدا و شهادت می‌گیریم.

وی ادامه داد: زمانی از نظر تعداد، اندک بودیم و از چیزی بیم نداشتیم اکنون که قوی‌تر و بیشتر هستیم چرا باید بیم داشته باشیم؟

نصرالله تأکید کرد: زمانی که نبرد میان حق و باطل است، بی‌طرفی معنایی ندارد. در میان حق و باطل واجب دینی، ایمانی، شرعی، و اخلاقی این است که باید در دفاع از حق بایستیم و باطل را رد کنیم.

انتهای پیام
captcha