مشارکت «امین پویا» در طرح نذر اثر فرهنگی فرهنگ‌سرای قرآن / اجرای اذان در مقام‌های حجاز و رست + فیلم
کد خبر: 3920203
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

مشارکت «امین پویا» در طرح نذر اثر فرهنگی فرهنگ‌سرای قرآن / اجرای اذان در مقام‌های حجاز و رست + فیلم

قاری بین‌المللی قرآن کریم اذان خود را که در دو دستگاه حجاز و رست اجرا کرده است به طرح نذر اثر فرهنگی فرهنگ‌سرای قرآن تقدیم کرد.

چندی است که فراخوان طرح «نذر اثر فرهنگی» به مناسبت ایام محرم و صفر از سوی فرهنگ‌سرای قرآن وابسته به سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران منتشر شده و براساس آن هنرمندان، قاریان و مبتهلان آثار صوتی، تصویری، نقاشی، گرافیک و ... خود را به ویژه در زمینه امام حسین(ع) و قیام عاشورا از طریق کانال و صفحه فرهنگ‌سرای قرآن به اشتراک گذاشتند. امین پویا، قاری بین‌المللی قرآن کریم، نیز در این طرح شرکت کرده و اذان خود را به این پویش ارائه داده که بازخوردهای خوبی به همراه داشته است.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: مدتی بود که قصد اجرای اذانی را داشتم، ولی فرصت این کار را پیدا نمی‌کردم و اذان‌هایی که می‌گفتم، شباهت زیادی با اذان‌هایی داشت که سابق بر این شنیده‌ایم.

وی ادامه داد: تقریباً یک ماه از اجرای این اذان می‌گذرد و کار کردن بر روی الحان، ضبط استودیویی و تدوین و تصویرگذاری بر روی آن زمان برد و منتظر فرصتی مناسب برای انتشار آن بودم تا اینکه فراخوان نذر فرهنگی و آثار هنری فرهنگ‌سرای قرآن منتشر شد و با توجه به نزدیکی به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، فرصتی بهتر از این نبود تا این اذان را منتشر و آن را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هدیه کنم.

این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه این اذان در دستگاه حجاز گفته شده و با دستگاه رَست نیز ترکیب شده است، اظهار کرد: این اذان نوعی مرکب‌خوانی در این دو دستگاه‌ است و در اجرای آن از اذان‌های قبلی دیگر مؤذنان الگوبرداری نشده است.

وی در رابطه با پیگیری برای مصوب شدن این اذان در شورای عالی قرآن بیان کرد: البته دوستان شورا از تولید این اذان اطلاع داشتند و اگر لطف کنند و این اثر را برای پخش از رسانه ملی در نظر بگیرند، جای قدردانی دارد و چنانچه چنین تصمیمی نیز نداشته باشند، بنده چیزی را از دست نداده‌ و وظیفه خود را انجام داده‌ام.

پویا با اشاره به اینکه قصد دارد در آینده‌ای نزدیک یک اذان در دستگاه رست منتشر کند، در رابطه با استقبال و بازخوردهای اذانی که ارائه داده است، تصریح کرد: به لطف خداوند استقبال خوبی از این اثر شد و به نوبه خود از تمامی عزیزانی که ابراز لطف داشتند سپاسگزارم.

انتهای پیام
captcha