تقلیل نظام تعلیم و تربیت به آموزش‌های الکترونیک آسیب‌زاست
کد خبر: 3920506
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
نویدادهم:

تقلیل نظام تعلیم و تربیت به آموزش‌های الکترونیک آسیب‌زاست

دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری رؤسا و مدیران آموزش‌ و پرورش با اشاره به اثرات ماندگار کرونا، گفت: تقلیل دادن نظام تعلیم و تربیت به آموزش‌ الکترونیک آسیب‌هایی به همراه دارد که سوء استفاده دیگران و ورودشان به این عرصه یکی از آنهاست.

به گزارش ایکنا، مهدی نویدادهم، دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، امروز، 12 شهریورماه، در دومین روز از سی‌وچهارمین اجلاس سراسری رؤسا و مدیران آموزش‌ و پرورش، که به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی فرصتی جدی برای استفاده از فضای مجازی به وجود آمده است، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس از نظر روحی و جسمی بسیار مؤثر است. لذا آموزش‌ الکترونیک نمی‌تواند جایگزین خوبی برای آموزش‌ حضوری باشد.

نویدادهم با اشاره به اینکه این نگاه که ویروس کرونا زودگذر است، اشتباه و کاملاً خطاست، چرا که آثار تغییرات ناشی از کرونا پایدار و ماندگار است، اظهار کرد: در شرایط کنونی سبک زندگی جدیدی رقم خورده که اثرات طولانی‌مدتی دارد. بنابراین باید برنامه‌ای درازمدت ارائه شود. آموزش‌های مجازی به معنی تعلیم و تربیت نیست، بلکه یکی از راهکارهای نظام تعلیم و تربیت شمرده می‌شود و تقلیل نظام آموزش‌ و پرورش به انتقال مفاهیم و آموزش‌های الکترونیک صرف، خطا و اشتباه است.

وی افزود: تقلیل دادن نظام تعلیم و تربیت به آموزش‌های الکترونیک، آسیب‌های دیگری نیز دارد که سوء استفاده دیگران و ورودشان به این عرصه یکی از این مخاطرات است. با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، سند تحول باید مورد بازنگری قرار گیرد تا مدیران تکلیف خود را در شرایط جدید بدانند. مدرسه پل ارتباطی با نسل آینده است .بنابراین نباید این پل خراب شود؛ باید مراقب این موضوع باشیم. تربیت محور اصلی در سند تحول بنیادین است. لذا تربیت در ساحت‌های شش‌گانه سند مطرح ‌شده است و مدیران باید سند تحول را حتماً مطالعه و مفاهیم موجود در سند را خوب درک کنند تا بتوانند آنها را محقق و اجرا کنند.

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در سند تحول با تأکید بر اینکه باید مهارت‌های تغییر را بدانیم و تغییراتی را به کار بگیریم، تصریح کرد: برای ایجاد تغییر سایرین نیز باید همکاری کنند. مدیران باید به شایستگی‌های مدیریت تغییر، مجهز باشند؛ لذا مدیریت دینی برای تغییرات مناسب است زیرا این نوع مدیریت به شکیبایی نیاز دارد و اگر این خصلت وجود نداشته باشید مدیریت سخت است.

نویدادهم مثبت‌اندیشی را از مقدمات تغییر برشمرد و ادامه داد: مدیریت باید مشروعیت اجتماعی، علمی و ... داشته باشد. در سال تحصیلی جدید ۲۵ بسته تحولی انتخاب و ارائه شده که بسته تحولی آجر به آجر، مدرسه خوانا، محوری و سمپاد و هر دانش‌آموز یک مهارت از جمله آنهاست.

انتهای پیام
captcha