جشنواره‌ «راویان حماسه» برگزار می‌شود
کد خبر: 3920605
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

جشنواره‌ «راویان حماسه» برگزار می‌شود

جشنواره‌ «راویان حماسه» با هدف بازتاب توانمندی هنر‌مندان عرصه نمایشی در حوزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، انجمن تئاتر دفاع مقدس و رادیو نمایش، اولین دور جشنواره‌ «راویان حماسه» را با هدف بازتاب توانمندی هنر‌مندان عرصه نمایشی در حوز دفاع مقدس برگزار می‌کنند.

اهداف این جشنواره در عرص هنر‌های صداپایه‌ نمایشی شامل تبیین، انعکاس و ترویج ارزش‌ها و فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت، معرفی زندگی و اندیشه‌های شهدای مقاومت، به‌ویژه شهید سردار سلیمانی، بازتاب فداکاری مدافعان سلامت و جان‌برکفانی که در این برهه از تاریخ، ایثار و ازخودگذشتگی را به حد اعلا رسانده‌اند و تنظیم یا اقتباس از کتاب‌های حوز دفاع مقدس، اعلام شده است.

موضوعات این جشنواره شامل «حماسه‌سازان دفاع مقدس»، «شهدای جبهه مقاومت و پایداری»،‌ «سرداران شهید»، «اقتباس از کتاب‌های حوز دفاع مقدس» همچون؛ (وقتی مهتاب گم شد، آب هرگز نمی‌میرد، در کمین گل سرخ، بابا نظر، پایی که جا ماند، تپه‌های لاله‌ سرخ، جشن حنابندان، خداحافظ کرخه، دا، دشت شقایق‌ها، سفر به قله‌ها، ضربت متقابل، مدال و مرخصی، نورالدین پسر ایران، همپای صاعقه، یادداشت‌های خرمشهر) است. بخش‌های این جشنواره نیز شامل نمایش رادیویی و روایت است.

‌متقاضیان برای شرکت در این مسابقه ابتدا باید فرم شرکت را در سایت جشنواره به نشانی radionamayesh.ir تکمیل کرده و سپس اثر خود را ارسال کنند. آثار ارسالی به دبیرخانه در صورت برخورداری از کیفیت مطلوب، از شبکه‌های رادیو پخش خواهند شد.

آخرین فرصت ارسال آثار به این جشنواره 15 شهریورماه، اعلام شده است. انتخاب آثار ۲۵ شهریور و اختتامیه این مسابقه ۱۰ آبان‌ سال جاری اعلام شده است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این جشنواره به سایت رادیو نمایش به نشانی radionamayesh.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha