هتک حرمت به قرآن جنایت علیه بشریت است
کد خبر: 3920835
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

هتک حرمت به قرآن جنایت علیه بشریت است

خطیب جمعه اراک اقدام افراط گرایان غربی در کشور سوئد مبتنی بر اهانت به قرآن مجید را محکوم کرد و گفت: این اقدامی بسیار خبیثانه بود که لازم است همه از آن تبری جویند؛ چرا که این کار جنایت علیه بشریت است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک امروز، چهاردهم شهریور در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه به سالروز پدافند هوایی اشاره و اظهار کرد: خدمات با ارزش این یگان در سراسر کشور به ویژه در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، نقاط و مراکز حساس شهرها و جای جای ایران اسلامی مشهود و قابل تقدیرست.

وی تصریح کرد: آسمان ایران امن‌ترین آسمان منطقه است، و این امنیت را مرهون تلاش نیروهای پدافند هوایی هستیم که با تلاش خود بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کرده و کاری کردند که آمریکایی‌ها و همدستانشان جرأت تعدی به خاک ایران اسلامی را نداشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی توسط امارات را خیانت به دنیای اسلام دانست و افزود: اینکه میدان به صهیونیست‌های آدم‌کش داده شود خیانت بزرگی است که ملت‌های مسلمان و سیاستمداران دنیای اسلام نباید اجازه آن را به اماراتی‌ها و احیانا دیگر کشورهای مرتجع منطقه دهند.

وی در ادامه از هیئت‌های مذهبی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در عزاداری دهه اول محرم تشکر کرد و افزود: البته عزاداران دقت داشته باشند در ادامه این دو ماه محرم و صفر همچنان در عزاداری‌ها موازین بهداشتی را رعایت کنند. همچنین نیاز است از سفرهای غیر ضروری هم خودداری شود؛ زیرا سفرها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به روز ۱۷شهریور که به نام جمعه سیاه نامگذاری شده است، تصریح کرد: شهید آیت‌الله مفتح و مردم در ۱۷ شهریور سال ۵۷ در اعتراض به رژیم منحوس پهلوی به خیابان‌ها آمدند و علیه این رژیم تظاهرات کردند. سرکوب بی‌رحمانه نیروهای ساواک در این روز باعث شد تا تعداد زیادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسند و به برکت همین خون‌های ریخته شده زمینه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: مردم همانطور که در این ۴۰ سال ملت ایران با عزت زندگی کرده و افتخار آفریدند، لازم است در ۴۰ سال دوم و گام دوم انقلاب با لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در مسیر عزت و افتخار قدم بردارند. مردم در روزهای کرونایی و عزاداری ثابت کردند که پیروی از خط مشی رهبری را الگو قرار داده و همواره در این راستا حرکت می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه اشاره و اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و نیاز است آموزش‌ها در درجه اول حضوری باشد؛ چراکه هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و آموزش غیرحضوری خیلی مؤثر نیست.

خطیب جمعه اراک اقدام افراط گرایان غربی در کشور سوئد مبتنی بر اهانت به قرآن مجید را محکوم کرد و گفت: این اقدامی بسیار خبیثانه بود که لازم است همه از آن تبری جویند؛ چرا که این کار جنایت علیه بشریت است. در واقع هر نوع موضع‌گیری علیه اسلام، پیامبر(ص) و کتاب مقدس آن خیانتی به بشریت و دنیای اسلام است و جز برانگیختن کینه‌ها و به راه انداختن دشمنی‌ها نتیجه دیگری ندارد. آنان باید بدانند با این رفتارها راه به جایی نخواهند برد وهر چه کینه بیشتری نسبت به اسلام داشته باشند، عشق ملت‌ها به این دین الهی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha