نقش زنان در دفاع مقدس به‌خوبی تبیین نشده است
کد خبر: 3921396
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

نقش زنان در دفاع مقدس به‌خوبی تبیین نشده است

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان با بیان اینکه نقش مهم زنان در دفاع مقدس به‌خوبی تبیین نشده است، گفت: امام راحل فرمود، نهضت خود را مدیون حضور زنان هستیم.

شهدا برای ما برکت و عزت آوردندبه گزارش ایکنا از کرمان، فاطمه‌السادات حسینی، مدیرکل امور بانوان استانداری امروز دوشنبه، 17 شهریورماه در نشست کارگروه شورای بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با تسلیت ایام حزن و اندوه خاندان امام حسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: محرم و عاشورا پیام‌های زیادی برای ما دارد و یک دانشگاه عظیم است.

وی با بیان اینکه باید ببینیم در ماه محرم و با شرکت در جلسات روضه چقدر بوی امام حسین(ع) و شهدا را گرفته‌ایم، افزود: نتیجه شرکت در جلسات امام حسین(ع) باید به عاشورایی شدن ما ختم شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه برنامه‌های کمیته بانوان و خانواده بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان کرمان تعیین شده است، بیان کرد: این برنامه‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی شده و در فضای باز اجرایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضور در گلزار شهدای کرمان و مزار مطهر شهید سلیمانی از برنامه‌های اصلی کمیته بانوان و خانواده دفاع مقدس است، تصریح کرد: یادآوری رموز ماندگاری و پایداری آرمان‌های شهدا به‌ویژه سیره شهید قاسم سلیمانی از اهداف بزرگ اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

حسینی با اشاره به اینکه یکسری برنامه‌های کوتاه‌مدت با اولویت نقش زنان و مادران در دفاع مقدس تهیه شده که در این ایام اجرایی می‌شود، اظهار کرد: صیانت و حفاظت زنان از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را در کمیته بانوان دفاع مقدس پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این ایام بر پنج محور فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، سلامت و ... برنامه‌ریزی شده‌اند، اظهار کرد: ارکان اصلی کمیته بانوان و خانواده دفاع مقدس مشخص شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه بررسی نقش زنان در وجود اسوه‌های صبر و استقامت در ایران و جهان یک رکن است، گفت: اگر دختران و زنان ما بدانند چه مسئولیت سنگین و مهمی بر عهده دارند قطعا به این مسئله اهمیت می‌دهند.

وی با بیان اینکه وجود نازنین حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) نشان می‌دهد که این بانوان بزرگوار چقدر در عالم اثرگذار بودند و باعث تحول دنیا شده‌اند، افزود: زنان ما در قرن اخیر در مسئله جنبش تنباکو و اقتدا به مرجعیت نشان دادند که چقدر اسلام برای آن‌ها اهمیت دارد و اطاعت از ولایت چگونه دشمن را سرکوب می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه متاسفانه نقش مهم زنان ما در دفاع مقدس به‌خوبی تبیین نشده است، بیان کرد: امام راحل فرمود، نهضت خود را مدیون حضور زنان هستیم و در دفاع مقدس و مبارزه با استکبار پیش‌قدم بودند.

وی با بیان اینکه زنان زیادی به‌عنوان امدادگر و پرستار در جبهه‌های جنگ و در خط مقدم بودند و بسیاری در پشتیبانی از جنگ با خلاقیت از رزمندگان در جبهه‌ها حمایت می‌کردند و فرزندان و همسران خود را به جبهه فرستادند، یادآور شد: زنان جوان ما که سن زیادی هم نداشته و تازه ازدواج کرده بودند همسران خود را تشویق به جبهه رفتن می‌کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه زنان نقش مهمی در مقاومت و ایستادگی در برابر هجوم دشمن تا دندان مسلح در کشور داشتند و با مدیریت عواطف خود اجازه ندادند دشمن بر کشور غالب شود، بیان کرد: امروز هم هنوز زنان زیادی داریم که همسر جانباز خود را پرستاری می‌کنند و الگوی صبر و استقامت هستند.

وی با بیان اینکه اگر ما خود را جزو منتظران امام زمان(عج) می‌دانیم باید سه انقلاب حسینی، انقلاب خمینی و انقلاب مهدوی را به هم وصل کنیم، اظهار کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید مطابق ذائقه مخاطبان امروزی برنامه‌ریزی و اجرایی شده و با جاذبه باشد.

حسینی با اشاره به اینکه جای تأسف دارد که در استان کرمان هنوز نمادسازی مکتب حاج قاسم که زادگاهش کرمان است انجام نشده است، تأکید کرد: شهدا برای ما برکت و عزت آوردند و اجرای برنامه‌های با موضوع شهدا برکت‌آور است.

وی با بیان اینکه بازدید از خانواده شهدا را نباید فراموش کرد و حتما در این هفته دیدار با مادران شهدا که سراسر معنویت است را در برنامه‌های خود قرار بدهید، افزود: اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فضای مجازی نباید فراموش شود؛ چرا که امروز این فضا به فضای حقیقی تبدیل شده و بسیاری از مخاطبان ما در این فضا هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه همایش چلچله‌های ولایتمدارانه با هدف پیوند بانوان نسل دیروز دفاع مقدس با بانوان امروز در ادارات در نخستین روز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: در این همایش که در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود از هر اداره پنج کارمند بانو حضور دارند.

وی با بیان اینکه همایش چلچله‌های مادرانه در دومین روز هفته دفاع مقدس با حضور چهل مادر شهید و چهل دانشجوی مادر در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار حاج قاسم برگزار می‌شود، اظهار کرد: همایش چلچله‌های دخترانه با هدف پیوند معنوی چهل دختر شهید با چهل دختر دانش‌آموز در سومین روز از هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به برگزاری همایش چلچله‌های همسرانه گفت: در این چلچله پیوند معنوی چهل همسر شهید با چهل زن سرپرست خانوار در گلزار شهدا انجام می‌شود که این برنامه با همکاری کمیته امداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش چلچله‌های پروانه‌های سلامت با حضور چهل بانوی ایثارگر و چهل بانوی مدافع سلامت و پرستار برگزار می‌شود تا پیوند معنوی این دو قشر برقرار شود، ادامه داد: در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس همایش چلچله‌های کارآفرین از چهل صنف متفاوت در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه همایش چلچله‌های ورزشکاران با حضور چهل بانوی قهرمان ورزشکار در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: در آخرین روز هفته دفاع مقدس همایش چلچله‌های هنرمندان با حضور چهل بانوی هنرمند و خبرنگار در جوار مزار شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش چلچله‌های جهادگرانه نیز با حضور گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد در استان که در ایام کرونا فعالیت جهادی داشته‌اند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha