17 شهريور نقطه عطفی در تاريخ حركت توفنده انقلاب اسلامی بود
کد خبر: 3921398
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
شورای هماهنگی تبليغات اسلامی ايلام:

17 شهريور نقطه عطفی در تاريخ حركت توفنده انقلاب اسلامی بود

شورای هماهنگی تبليغات اسلامی استان ايلام با صدور بيانيه‌ای فرا رسيدن 17 شهريور چهل و دومین سالروز شهادت جمعی از مردم بی‌گناه ایران بدست ماموران رژيم ستم شاهي پهلوی در سال 57 را گرامی داشت.

17 شهريور نقطه عطفی در تاريخ حركت توفنده انقلاب اسلامي بود
به گزارش ایکنا از ایلام، متن اين بيانيه به شرح زیر است:
قيام خونين هفدهم شهريور سال 1357 در جمعه‌ای سياه، عامل شتاب و فرازی از تاريخ مجاهدت‌ها و رشادت‌های جانانه ملت غيور ايران اسلامی است.
اين قيام بزرگ در حقيقت نقطه عطفي در تاريخ حركت توفنده انقلاب اسلامي بود كه حضرت امام خميني(ره) با ارسال پيامي به ملت ايران ضمن ابراز همدردی با ملت، كشتار وحشيانه عده زيادی از هموطنان‌مان بدست رژيم سفاك پهلوی را محكوم و دولت وقت را دولتي تحميلی و غير قانونی اعلام كردند.
حادثه هفدهم شهريور، بي‌شك يكی از قوی‌ترين امواج سهمناك و خطرسازی بود كه در مقابله با رژيمی تا بن دندان مسلح برخاست، بر اريكه‌ قدرت طاغوتيان زمان فرود آمد و مسير انقلاب توفنده‌ اسلامی را هموار ساخت.
شوراي هماهنگی تبليغات اسلامی استان ايلام ضمن گراميداشت اين روز بزرگ، ماندگار و تاريخی كه‌ مايه‌ ننگ‌ طاغوتيان‌ و روز افتخار ملت‌ ايران‌ است‌ و ياد شهدای عزيز جمعه‌ سياه‌ و ديگر شهيدان‌ راه‌ حق‌ و عدالت‌ را گرامي داشته‌ و برای شهدا علو درجات‌ و براي‌ خانواده‌هايشان‌ اجر و صبر مسالت‌ دارد.
انتهای پیام
captcha