پرداخت بیش از ۳۳۳ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3921935
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

پرداخت بیش از ۳۳۳ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: میزان پرداخت زکات امسال در سطح استان برابر با ۳۳۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بوده است.

پرداخت بیش از 333 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به میزان پرداخت زکات در استان اظهار کرد: امسال طبق آخرین آماری که به دست آمده میزان زکات پرداختی در استان برابر با 333 میلیارد و 740 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا و شرایط سخت اقتصادی پرداخت زکات در استان افزایش داشته است، افزود: این افزایش به قدری بوده که آمارها نشان از رشد 48 درصدی پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده بود که در سطح استان 342 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شود که تاکنون 97 درصد از این میزان محقق شده است.

وی بیشترین میزان پرداخت زکات را در استان متعلق به مهاباد دانست و ادامه داد: مردم این شهرستان بیش از 65 میلیارد ریال و 420 میلیون ریال امسال زکات پرداخت کرده‌اند که افزایش بیش از 40 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

سهندی با اشاره به نقش شوراهای زکات روستای در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات تصریح کرد: این شوراها با بیان ارزش و جایگاه پرداخت زکات در اسلام و تاثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی نقش مهمی در میزان افزایش زکات پرداختی دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سطح استان حدود یک هزار و 938 روستا شناسایی شده‌اند که شرایط لازم برای تشکیل شورای زکات روستایی را دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون در یک هزار و 409 روستای سطح استان این شورا تشکیل شده و سعی می‌شود تا پایان سال در تعدادی دیگر از روستای استان شورای زکات روستایی نیز آغاز به کار کند.

انتهای پیام
captcha