اخبار معارفی رسانه‌ها / دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3921994
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

اخبار معارفی رسانه‌ها / دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی

دیدار حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز چهارشنبه، 19 شهریورماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که یکی از مهمترین این اخبار، خبر دیدار حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت است.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 19 شهریورماه و تا ساعت 14، تعداد سه خبر با عناوین «برخورد امام ‌خمینی(ره) با مکتب عاشورا فراتر از حزن و اندوه بود / افراد در فرآیند انقلاب مدام غربال می‌شوند»، «قطعه‌ای از خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شام» و «اهانت به پیامبر نشانه سقوط مدعیان تمدن است» را بر روی خروجی خود منعکس کرده است که در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.

یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه خبری با عنوان «اهانت به پیامبر نشانه سقوط مدعیان تمدن است» است که در رابطه با بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به پیامبر (ص) در نشریه‌ای فرانسوی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حرکت رذیلانه و ضدانسانی و ضداخلاقی اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام و کتاب مقدس و آسمانی قرآن عظیم توسط نشریه‌ای فرانسوی، فضای منفوری را ایجاد کرد و هر صاحب دردی را بر آن می‌دارد تا به روشنگری پرداخته و این اقدامات اهانت‌آمیز و رذیلانه را سم‌زدایی و محکوم کند.

قلم‌‌های زهرآگین، زبان‌های دشنام‌دهنده و حرکت‌های اختلاف‌افکن که در کشورهای غربی طی سالهای گذشته بارها مشاهده شده است، باردیگر عواطف و احساسات همه مسلمانان بلکه همه موحدین و متدینین را جریحه‌دار و آزرده کرد و این رفتار حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد».

فارس
طبق روال معمول خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی، اخبار امروز این صفحه نیز با خبر تلاوت ترتیل صفحه 477 کلام‌الله مجید از سوی مرحوم محمدصدیق منشاوی آغاز شده است.

همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «۹ توصیه و درس زندگی که در سوره حجرات بیان شده است»، «اثری از گروه محمد رسول‌الله (ص) با نیت دفع کرونا»، «چه کنیم فرزندمان نماز‌خوان شود؟»، «مرثیه‌خوانی ۶ مداح در حرم حضرت معصومه(س)» و «مشکل حجاب در قانون نیست در اجراست/ نباید به دام تحجر و تجدد بیفتیم» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که دو خبر از این اخبار قرآنی بوده و اخبار دیگر این صفحه در دیگر حوزه‌های معارفی جای دارند.

«اثری از گروه محمد رسول‌الله(ص) با نیت دفع کرونا»، عنوان یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه است که در بخش‌هایی از آن آمده است: «اثر جدید گروه محمد رسول‌الله(ص) با عنوان دعای فرج رونمایی شد.

این اثر در ایام تعطیلی حرم امام رضا(ع) به دلیل شیوع کرونا و با نیت دفع این بیماری منحوس در این مکان نورانی ضبط شد که برای اولین بار در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود».

مهر
«شبکه مردمی قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی تقویت شود»، عنوان تنها خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت است که خبری قرآنی و در رابطه با دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآنی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

عاملی در این جلسه ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: خون‌بهای قرآن حضرت سیدالشهدا و انبیا(ع) بوده‌اند و الان که ما وارث قرآن کریم هستیم باید در قیامت پاسخگوی خون شهدا و این بار سنگین باشیم.

وی انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، را انتخاباتی وزین و سالم دانست و افزود: از هر دو اتحادیه سابق کشوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای فراهم کردن انتخاباتی همدل و یکرنگ، تشکر می‌کنم».

ایرنا
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت تنها یک خبر با عنوان «برگزاری تجمعات سراسری در اعتراض به اقدامات موهن علیه پیامبر(ص)» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این خبر نیز در رابطه با برگزاری اجتماعات در اعتراض به اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی توهین مجله فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در اعتراض به اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی توهین مجله فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) تجمعات سراسری فردا پنجشنبه برگزار می‌شود.

نصرت‌الله لطفی روز چهارشنبه در نشست رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان‌ها و مسئولان نهادهای مختلف گفت: بعد از صدور پیام رهبر معظم انقلاب در محکوم کردن توهین به پیامبر اکرم(ص) گروه‌های مختلف برای برگزاری راهپیمایی و تجمع اعتراضی اعلام آمادگی کردند و امروز ابلاغیه‌ای به استان‌ها داده شد تا فردا پنجشنبه به صورت سراسری تجمعاتی برای برائت از آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شود.

وی افزود: این برنامه کشوری در سراسر استان‌ها به عنوان تجمعات سلامت محور با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد».

ایسنا
تعداد هشت خبر طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده که تنها یک خبر از این اخبار با عنوان «شبکه مردمی قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی تقویت شود / لزوم آمایش قرآنی سراسر کشور» در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارد و مابقی اخبار در حوزه‌های مختلف معارفی همچون عترت انعکاس یافته‌اند که این تنها خبر قرآنی به عنوان تیتر اصلی دین و اندیشه ایسنا نیز برگزیده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان
تنها خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران خبری با عنوان «وظیفه شاگرد در مقابل استاد چیست؟» است که مربوط به حدیثی از امام صادق(ع) درباره وظیفه شاگرد در مقابل استاد است.

«تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ؛ در پیشگاه کسى که از او دانش مى‌آموزید، فروتن باشید».

ایبنا
از 10 خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «نقش پررنگ زنان در کتابت قرآن در عهد قاجار» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته که در رابطه با سخنان سیدعبدالمجید شریف‌زاده، رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «سیدعبدالمجید شریف‌زاده، رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی گفت: این پژوهش از سوی زهرا سادات احمدی‏‌زاده، کارشناس پژوهشی انجام شده است.

او با بیان اینکه این پژوهش به منظور معرفی بانوان هنرمند دوره قاجار و آثار آنان صورت گرفته گفت: در بررسی‌‏های تاریخ معاصر ایران در عهد قاجار، نقش زنان در عرصه‏‌های اجتماعی و هنری کمتر مطالعه شده و در این خصوص، در منابع دست اول، مطالب چندانی ذکر نشده چرا که اکثر تاریخ نویسان بیشتر به شرح حوادث سیاسی یا شیوه زندگی شاهان و رجال پرداخته و در لابه‌‏لای تألیفات خود به صورت پراکنده و غیرمستقیم به مسائل اجتماعی و هنری زنان اشاره کردند.

شریف‌زاده زمینه‏‌های شکل‏‌گیری شرایط و اتفاقات این دوره را برای حضور زنان در عرصه‏‌های فرهنگی و هنری بسیار حایز اهمیت دانست که باید اذعان داشت درخصوص توانمندی و قابلیت‏‌های زنان به ویژه در عصر قاجار کمتر به آن اشاره و پرداخته شده است».

میزان
«رویداد ایده‌پردازی اربعین تمدن‌ساز برگزار می‌شود»، عنوان تنها خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهد که در حوزه عترت قرار داشته و در بخش‌هایی از آن آمده است: «طبق اعلام روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رویداد ایده‌پردازی اربعین تمدن‌ساز به همت مؤسسه فرهنگی _ هنری سلمان و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در پردیس تربیتی توانا تهران برگزار خواهد شد.

ایده‌پردازی خلاقانه ناظر به فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی اربعین، تقویت و حمایت از فعالیت‌های اربعینی مشترک بین کشور‌های منطقه، تقویت و ترویج گفتمان تمدن نوین اسلامی در بستر اربعین حسینی، تشکیل هسته‌های فکری در جهت تولید محتوای فاخر اهداف این رویداد است.

شرکت‌کنندگان در این برنامه می‌توانند ایده‌های خود در عرصه‌های مواکب، هیئات، وعاظ و سخنرانان، مادحین، دانش‌آموزی، دانشجویی، خانواده و رسانه ارسال کنند.

به ایده اول ۳ میلیون تومان، ایده دوم ۲ میلیون تومان و ایده سوم ۱ میلیون تومان هدیه تعلق خواهد گرفت از آن ایده‌ها حمایت می‌شود تا در کشور‌های ایران، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و پاکستان اجرا شود».

انتهای پیام
captcha