برگزاری حضوری و مجازی حسینیه‌های انصار المهدی(عج) ویژه دانش‌آموزان
کد خبر: 3922614
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
تاریخی خبر داد؛

برگزاری حضوری و مجازی حسینیه‌های انصار المهدی(عج) ویژه دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با اشاره به فعالیت هیئت‌های انصارالمهدی(عج) در ایام محرم اظهار کرد: امسال هیئت‌های انصارالمهدی در کنار برگزاری هیئت‌های دانش‌آموزی در محیط‌های سر باز و به صورت مجازی و حسینیه سیار نیز برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، گفت: هیئت دانش‌آموزی انصار المهدی(عج) همه ساله با حال و هوای خاص دانش‌آموزی در سراسر کشور برگزار می‌شود، امسال نیز با توجه به این شرایط خاص بیماری کرونا هیئت انصارالمهدی با اجرای دستور العمل‌های بهداشتی ویژه دانش‌آموزان در اکثر استان‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: شرایط موجود در جامعه و ویروس منحوس کرونا باعث شد که برنامه‌های هیئت‌های دانش‌آموزی با تغییراتی همراه شود، زیرا سلامت دانش‌آموزان برای ما از هر موضوعی بالاتر و با ارزش‌تر است به همین دلیل بسیاری از استان‌ها برنامه‌های هیئت را در فضای باز برگزار کردند و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای همه شرکت کنندگان الزامی کردند، همچنین هیئت در حیاط مدرسه‌ها یا روی چمن ورزشی در ورزشگاه‌ها برگزار شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: همت عالی نوجوانان عزیز در برپایی خیمه‌های انصار المهدی(عج) در اقصی نقاط کشور نشانگر این موضوع است که جریان اباعبدالله الحسین(ع) خاموش شدنی نیست و هیچ محدودیتی موجب تعطیلی مراسمات حسینی(ع) نخواهد شد و شکوه ایثار، همت و تبعیت از ولی در این بچه‌ها کاملاً مشهود و مشخص است.

وی اضافه کرد: در این بین برخی از استان‌ها نیز به جهت محدودیت‌ها ابتکارات و خلاقیت لازم را در پیش گرفته و اقدام به برگزاری هیئت سیار کردند و به واسطه آن به دیدار خانواده‌های شهدا رفتند.

تاریخی با اشاره به برگزاری هیئت‌های انصارالمهدی سیار در استان‌ها خاطرنشان کرد: در این برنامه اعضای هیئت انصار المهدی(عج) در قالب حسینه سیار درگروه‎های پنج یا شش نفره به دیدار خانواده‌های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم رفتند و ضمن دیدار با آنها، در منزل خانواده شهدا به عزاداری برای سید و سالار شهدا پرداختند این برنامه‌ها به تفکیک ویژه دختران و پسران انجمن‌های اسلامی برگزارشد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: رفیق فاب از دیگر برنامه‌های مجازی هیئت‌های انصارالمهدی(عج) است که با مرور خاطرات شهدا با حضور حسین یکتا و همچنین در کنار حسینیه مجازی، پویش خیمه‌های انصار با محوریت هر خانه یک هیئت، دانش‌آموزان در خانه خود به عزاداری پرداختند و همچنین اقدام به توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محله‌های مختلف سراسر کشور داشتند.

تاریخی اظهار کرد: برنامه پخت و توزیع غذا و بسته‌های مواد غذایی، به مناطق محروم و کمک‌های نقدی برای آزادسازی زندانیان نیز از جمله برنامه‌های دیگر هیئت‌های انصارالمهدی(عج) در سراسر کشور بود و این برنامه‌ها تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برنامه‌های حضوری و مجازی هیئت انصارالمهدی(عج) در دهه دوم ماه محرم نیز در حال برگزاری است که ازجمله آن می‌توان به یک کلام با حسین(ع) اشاره کرد این برنامه با محوریت گفت‌وگوی صمیمی دانش آموزان با مادحین در حال برگزاری است تا دانش‌آموزان با اصول اصلی هیئت و نوحه سرایی برای سرور و سالار شهیدان بیشتر آشنا شوند. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: در این ایام سعی کردیم علاوه بر سلامت دانش‌آموزان، هیئت انصارالمهدی(عج) را به عنوان یک الگوی تراز هیئت نوجوانانه به همه دانش‌آموزان ارائه کنیم و دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز مثل گذشته ما را همراهی کردند و امیدواریم این برنامه‌ها مورد رضایت امام عصر(عج) و باعث خشنودی اباعبدلله الحسین(ع) واقع شود.

انتهای پیام
captcha