برگزاری اجلاس هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی / تشکیل 15 هیئت در ماه محرم
کد خبر: 3923091
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
حجت‌الاسلام جامعی خبر داد:

برگزاری اجلاس هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی / تشکیل 15 هیئت در ماه محرم

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز 15 استان کشور در ماه محرم آغاز شد، از برگزاری اجلاس هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی طی ماه صفر خبر داد.

برگزاری اجلاس هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی / تشکیل 15 هیئت در ایام ماه محرمسازمان دارالقرآن الکریم به عنوان مسئول کارگروه قرآن ستاد عملیات محرم و صفر سازمان تبلیغات اسلامی، با لحاظ شرایط فعلی کشور و لزوم پاسداشت آئین عزاداری سالار شهیدان و یاران باوفایش و با تبعیت از توصیه اکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای ۱۰ عنوان ویژه‌برنامه قرآنی کرده است.

سازمان دارالقرآن الکریم در این ایام، نسبت به اجرای برنامه‌های پویش ملی ـ مجازی هزاران ختم قرآن کریم، هزاران ختم سوره مبارکه فجر در شب و روز عاشورای حسینی، برگزاری مسابقات روزانه کتاب‌خوانی با محوریت قرآن و قیام عاشورا، راه‎اندازی هیئت‌های قرآنی با محوریت خانواده و ایجاد گفتمان‌سازی ادبیات استقامت و ایستادگی اقدام می‌کند.

همچنین سازمان دارالقرآن با مشارکت ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و خانه‌های قرآن در سراسر کشور، به برپایی این برنامه‌ها با شعار «هر خانه ایرانی، یک هیئت قرآنی» در فضای مجازی اقدام کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از مباحث در صفحه اینستاگرام به نشانی setarebaran_ir پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت به نشانی www.telavat.ir و در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و ایتا به نشانی telaavat@ استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی جامعی، معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با برنامه‌های ویژه این معاونت در ایام ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: با شیوع کرونا، برنامه‌ای را با محوریت محافل و جلسات مجازی قرآن کریم ایجاد و پیگیری کردیم. طی ماه‌ محرم حدود سه هزار محفل قرآنی مجازی برگزار شد.

جامعی بیان کرد: محتوای برنامه‌های مختلف معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن شامل اینفوگرافی‌ها، موشن‌گرافی، موشن‌‌کمیک، کلیپ‌های کوتاه مستند، سخن‌نگاشت‌ها و ... شد. راه‌اندازی شبکه تربیت قرآنی نیز پیگیری می‌شود که شامل تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی در استان‌ها است و در این زمینه نیز طی ماه محرم فهرست هیئت‌های اندیشه‌ورز 15 استان نهایی شد.

وی تصریح کرد:‌ نخستین اجلاسیه هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی استان‌ها طی ماه صفر مصادف با اواخر مهرماه سال جاری برگزار می‌شود که زمان و مکان دقیق برپایی آن به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی به موضوع ایده‌پردازی برای جلسات و محافل قرآنی به‌ویژه جلسات خانگی قرآن که از گذشته در استان‌ها برپا بوده و یا معرفی جلسات تازه‌تأسیس می‌پردازد.

جامعی در پایان بیان کرد: در هیئت‌های اندیشه‌ورز تلاش بر این است که اساتید علوم مختلف به ویژه علوم قرآنی در کنار یکدیگر جمع شوند تا علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم در مؤسسات و جلسات قرآن بتوانند از فیوضات این اساتید بهره بگیرند.

انتهای پیام
captcha