لزوم معرفی فضایل اخلاقی پیامبر(ص) در فضای مجازی
کد خبر: 3923112
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

لزوم معرفی فضایل اخلاقی پیامبر(ص) در فضای مجازی

امام جمعه تکاب گفت: با استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی می‌توان در معرفی فضایل اخلاقی و سیره نبی خدا(ص) به جهانیان کوشید.

نقش فضای مجازی در معرفی شخصیت و فضائل اخلاقی پیامبر(ص)حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی رحیمی، امام جمعه تکاب در گفت‌و‌گو با ایکنا آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اهانت به پیامبر(ص) و دین اسلام سابقه دیرینه دارد، در طول تاریخ نیز شاهد چنین بی‌احترامی‌هایی بوده‌ایم.

وی افزود: بشر غربی تشنه معنویت است. غرب و مردم غرب‌نشین با توجه به مکاتب فکری که بر مبنای مادیات، لذت‌گرایی و سودگرایی است، خسته شده‌اند و با توجه به وجود فطرت بشری در انسان‌ها، به‌دنبال حرکت به سمت معنویت و هدایت خداوندی هستند.

امام جمعه تکاب بیان کرد: سردمداران غربی، مستکبران و شیاطین عالم، برای جلوگیری از حرکت بشر در صراط مستقیم که راه خداوند متعال است، ناچار هستند مقدساتی که در این راه وجود دارد را خدشه‌دار کرده و ذهن بشر را منحرف کنند.

وی ادامه داد: اکنون غرب از وجود انسان‌هایی که تحت تأثیر تبلیغات مسموم این جوامع قرار نگرفته‌اند و دین مبین اسلام در آن‌ها نفوذ کرده در هراس است و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای ضربه‌زدن به شخصیت والای پیامبر بزرگوار اسلام می‌کنند. سردمداران غربی برای مخدوش کردن سیمای نورانی، معنویت، اخلاق و شخصیت والای پیامبر اکرم(ص)، گام‌های فراوانی بر‌ می‌دارند تا دین اسلام را دین عقب‌مانده، دین شمشیر، تروریسم ‌و تروریسم‌پرور معرفی کنند.

رحیمی گفت: ظالمان برای اجرای نقشه‌های شوم و رسیدن به اهداف خود که استثمار، سلطه‌گری و انحراف بشر از امور مادی و معنوی است به نبی و دین خدا اتهامات فراوان و مختلفی می‌زنند تا بشر امروزی به این دین و رسول‌الله(ص) جذب نشود. اقداماتی نظیر تشکیل گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش، عرفان‌های نوظهور و رسم کاریکاتورهای توهین‌آمیز که سالیان سال است در جهان روی می‌دهد در راستای هدف اسلام‌هراسی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وظیفه آحاد مسلمین جهان در برابر این اقدام ناشایست، افزود: بزرگان، محققان، مبلغان و آحاد مردم جامعه باید از تمام ابزارهای تبلیغی، فرهنگی و نفوذ خود استفاده کنند تا عظمت شخصیت معنوی و الهی، مکارم اخلاقی، عطوفت، مهربانی و دلسوزی ایشان نسبت به بشر و پیامبر(ص) را به‌صورت گسترده به جهانیان معرفی کرده و شبهات را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام‌ رحیمی‌ بیان کرد: می‌توان از فضاهای تبلیغی و رسانه و رسانه‌های نوین از جمله فضای مجازی استفاده کرد و با تولید محتواهای ارزشمند و مناسب در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و معرفی نبی خدا(ص) بیش از گذشته تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha