مفتی عمان: توجه به تاریخ هجری ستون فکری و رویکردی قرآنی است
کد خبر: 3923278
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

مفتی عمان: توجه به تاریخ هجری ستون فکری و رویکردی قرآنی است

شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان با تأکید بر ضرورت استفاده مسلمانان از تاریخ هجری قمری، آن را ستون فکری و رویکردی قرآنی توصیف کرد و گفت: درحالیکه امروزه بسیاری از مردم در استفاده از این تاریخ عقب‌نشینی کرده‌اند، اما باید توجه کرد که این تاریخ مظهر تمدن این امت و زمان شکل‌گیری آن را ثابت می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در عمان، مفتی عمان در مصاحبه با رئیس انجمن قرآنی عمان که در شبکه‌های مجازی پخش شد، با تشریح ابعاد مختلف تاریخ هجری قمری در زندگی عموم مسلمانان از جمله حج، روزه، زکات و.. اظهار کرد:  جای بسی تأسف است که مسلمانان مورد تهاجم قرار گرفته‌اند و به تقویمی باشکوه و باعظمت همچون تاریخ هجری قمری بی‌توجه شده‌اند.
وی افزود: اتکا به تقویم میلادی در میان مسلمانان فراوان شده و نسل به نسل نیز این وضعیت بدتر می‌شود و این امر می‌تواند مصیبت بزرگی برای نسل‌های آینده بیافریند.
شیخ احمد الخلیلی در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله وحدت امت اسلامی پرداخته و گفت: مسئله وحدت امت اسلامی یکی از موضوعات مهمی است که باعث نگرانی بنده است که شب‌ها موجب بیداری و روزها موجب مشغولیت بنده را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و ضرورت‌های وحدت در کلام خداوند متعال، خاطرنشان کرد: وحدت امت باید شامل ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی باشد از این رو پیوند اعتقادی که یک پیوند الهی است ضامن اتصال مردم به یکدیگر است همچنان که در قرآن کریم خداوند همه مسلمانان را فرای از مذهب و جنس و رنگ و نژاد مورد خطاب قرار می‌دهد و میزان برتری افراد را تقوا قرار می‌دهد.
مفتی عمان همچنین با دعوت از مسلمانان برای تفکر و تعمیق بیشتر در مسئله وحدت امت اسلامی، نسبت به خونریزی و درگیری میان آنان ابراز تأسف و تأکید کرد: لازم است مسلمانان در جهت وحدت و همکاری تلاش کنند چراکه مسلمان خوش‌بین و مثبت‌نگر باید باشد و من نیز در مجموع به آینده جهان اسلام خوش‌بین هستم.

انتهای پیام
captcha