اخبار معارفی رسانه‌ها / کتابت قرآن از سوی استاد شهریار
کد خبر: 3923401
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

اخبار معارفی رسانه‌ها / کتابت قرآن از سوی استاد شهریار

خبر «کتابت قرآن از سوی استاد شهریار با خط زیبا»، یکی از عناوین جالب صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز، 26 شهریورماه است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز چهارشنبه، 26 شهریورماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که یکی از جالب‌ترین این اخبار، خبر مربوط به کتابت قرآن توسط استاد شهریار است.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 26 شهریورماه و تا ساعت 14، تعداد هفت خبر در حوزه‌های مختلف معارفی را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.
«چهارمین کنگرۀ علمی «زیارت اربعین» مجازی برگزار می‌شود»، عنوان یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در رابطه با برگزاری چهارمین کنگره علمی زیارت اربعین «المؤتمر العلمی الرابع لزیارة الاربعین» بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «چهارمین کنگره علمی زیارت اربعین «المؤتمر العلمی الرابع لزیارة الاربعین» با عنوان: جوانان و زیارت اربعین؛ خودسازی برای ساخت آینده «الشباب و زیارة الاربعین؛ تطویر الذات لصناعة المستقبل» با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف به صورت مجازی برگزار می‌شود.
این کنگره روزهای چهارشنبه تا جمعه 27 تا 29 محرم (26 تا 28 محرم مطابق تقویم عراق) 1442 برابر با 26 تا 28 شهریور 99 به همت مرکز کربلاء للدراسات و البحوث برگزار می‌شود».

فارس
تعداد سه خبر با عناوین «ترتیل صفحه ۴۸۴ قرآن کریم»، «کتابت قرآن از سوی استاد شهریار با خط زیبا» و «شیوه‌های اقتصادی حکومت امیرالمؤمنین(ع)» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس منتشر شده که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان «کتابت قرآن توسط استاد شهریار با خط زیبا» دارد، در رابطه با دستخط زیبای مرحوم استاد شهریار در کتابت قرآن بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «در آستانه ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت «محمدحسین بهجت تبریزی» مشهور به «شهریار» دستخط این شاعر در کتابت قرآن کریم با خط خوش برای نخستین بار منتشر می‌شود.
شهریار از سال ۳۴ به کتابت قرآن کریم روی آورد. از جمله اوراق به یادگار مانده از او، بخش‌هایی از سوره مائده، بخش‌هایی از سوره قلم و آیت‌الکرسی است».

ایرنا
«اهانت به پیامبر(ص) حرکت بزدلانه مدعیان دروغین حقوق بشر است»، عنوان تنها خبر امروز صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی تا این ساعت را تشکیل می‌دهد که در رابطه با سخنان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در مورد اهانت مجله شارلی ابدوی فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «شیوا قاسمی‌پور اظهار کرد: دشمنان امروز از گسترش دین اسلام به شدت در هراس هستند و به هر طریق ممکن می‌خواهند اسلام را دین ترس و وحشت جلوه دهند تا از گسترش آن جلوگیری کنند.
وی افزود: اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو در توهین به پیامبر(ص) کاملاً مغایر با اصول اخلاقی است که باعث جریحه دار شدن قلب میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان شد.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پاسخ قاطع جهان اسلام در برابر این توهین بی شرمانه کشورهای غربی به ساحت پیامبر نور و رحمت تأکید کرد و یادآور شد: بازخوردهای بسیار جدی و کارشناسانه علمای جهان اسلام به سناریونویسان توهین به مقدسات دینی باید هرچه سریعتر بیان شود».

مهر
تعداد دو خبر با عناوین «شماره چهارم فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات علوم قرآن» منتشر شد» و «حضور مددجویان کمیته امداد تهران در جشنواره قرآنی باران وحی» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منعکس شده که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
«حضور مددجویان کمیته امداد تهران در جشنواره قرآنی باران وحی»، عنوان یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در مورد سخنان مدیرکل کمیته امداد استان تهران بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «سید ابوالفضل پرپنچی با اشاره به لزوم توجه به انس با قرآن کریم در جهت تقویت روحیه معنوی در سطح جامعه، گفت: با توجه به ضرورت ایجاد شده در کشور و شیوع ویروس کرونا و اهمیت ماندن در خانه برای ارتقای سلامت جامعه، این جشنواره به صورت غیر حضوری، در قالب پیام‌رسان‌های داخلی و ویدئو کنفرانس برگزار شد.
وی افزود: جشنواره قرآنی «باران وحی» ویژه خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در رشته تحقیق و ترتیل با شرکت ۹ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران پیش از ظهر امروز به رقابت با دیگر شرکت‌کنندگان در مرحله کشوری پرداختند.
پرپنچی یادآور شد: با حضور هیأت داوران ویژه برادران و خواهران به صورت مجزا در سالن شورای کمیته امداد استان تهران، از روز گذشته ۲۵ شهریورماه با حضور خواهران برگزار شده و امروز ۲۶ و ۲۷ شهریورماه با حضور برادران راه یافته به این دوره از مسابقات قرآنی باران وحی برگزار می‌شود».

باشگاه خبرنگاران جوان
تنها یک خبر با عنوان «نیاز‌های مومن برای رستگاری کدامند؟»، طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منعکس شده که این خبر نیز مربوط به حدیث امام جواد(ع) درباره نیاز‌های مومن برای رستگاری بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «امام جواد(ع): «اَلْمُؤمِنُ یَحْتاجُ اِلى تَوْفیقٍ مِنَ اللّه‏ِ وَ واعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ؛ مؤمن (به سه چیز) محتاج است: ۱ توفیق الهى که کار‌ها را به خوبى پیش ببرد. ۲ واعظ درونى که هر لحظه او را پند و انذار دهد. ۳ پذیرش نصحیت از کسى که او را پند مى ‏دهد».

ایسنا
«۴۰۰۰ شهید دارالعباده ایران سند ایثار و جان‌فشانی‌ هستند»، «زمین خوردن و پیشرفت کشور به دست جوانان است/علاقه به دین در ذات جوانان ما نهفته است» و «ازسرگیری مناظره‌های «زاویه» با بررسی الزام حجاب در ایران»، عناوین سه خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و سایر حوزه‌های معارفی را پوشش می‌دهند.
یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه، خبری با عنوان «۴۰۰۰ شهید دارالعباده ایران سند ایثار و جان‌فشانی‌ هستند» است که مربوط به برگزاری دوازدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «سیدعباس صالحی در این آیین طی سخنانی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم، گفت: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم فرصتی را فراهم کرد تا با خانواده شهدای کشور که چشم و چراغ ایران هستند و همه ما مدیون آنان هستیم ارتباط برقرار کنیم، اگرچه شرایط کرونا فرصت ارتباطات حضوری را سلب کرده است اما با این وجود در فضای مجازی نیز فرصتی برای این تعامل و دیدار فراهم است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استان یزد چهار هزار خانواده شهید دارد که یکی از آنها خانواده شهید علی پرنیان است؛ خانواده ای اهل فرهنگ و دیانت و آن طور که مطرح شد فضای زندگی شان نیز معطر به آیات قرآنی است، حرکت این خانواده شهید اشاعه معارف وحیانی بود، از سوی دیگر خود آن شهید بزرگوار نیز گویا تقدیر بر این بود که زنده بماند تا یک زندگی جاودان پیدا کند، مسیری که در شفای آن شهید ایجاد شد و عمری دوباره یافت سبب شد تا به سمت عمری جاودان حرکت کند چرا که اعتقاد ما بر این است که شهدا جاودان هستند چنانچه خداوند در قرآن فرمود: «بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»».

ایبنا
از شش خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «شماره چهارم فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات علوم قرآن» منتشر شد» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار این صفحه در دیگر حوزه‌های معارفی انعکاس یافته‌اند.
در بخش‌هایی از تنها خبر تخصصی قرآنی این صفحه آمده است: «چهارمین شماره فصلنامه علمی تخصصی مطالعات علوم قرآن مربوط به تابستان ۱۳۹۹ منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرسhttp:jqss.isca.ac.ir نمایه شد.

عوامل مؤثر بر رشد اخلاقی با نگاهی قرآنی» نوشته محمدمهدی فیروزمهر؛ «نقش فقه القرآن بر تربیت جسمانی» اثر عباس کوثری؛ «نقد شبهه خیانت برخی پیامبران به خلق» به قلم علی‌محمد یزدی(ره) و سیدعلی هاشمی؛ «آموزه‌های قرآنیِ پشتوانه‌های دکترین مقاومت امام خمینی(ره) با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری» نوشته محمّد صادقی، ناهید موحدی و مهدی صادقی از جمله مقالات این شماره است».
میزان
«تکذیب یک شایعه/تصویربرداری «خانه امن» ادامه دارد»، عنوان تنها خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری مزان را تشکیل می‌دهد که این خبر نیز در حوزه فرهنگی و در رابطه با روند تولید سریال جاسوسی- امنیتی «خانه امن» بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «ابوالفضل صفری تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «خانه امن» با اشاره به روند تولید این سریال جاسوسی - امنیتی گفت: تصویربرداری سریال «خانه امن» در کشور‌های همسایه ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: پیش‌تر دو گروه به صورت همزمان، یکی در داخل کشور و دیگری به صورت یک گروه بومی در یکی از کشور‌های همسایه در حال تصویربرداری بودند و فعالیت آن‌ها همچنان نیز ادامه دارد تا با توجه به اعلام مرکز سیمافیلم این سریال برای پخش در آبان ۹۹ آماده شود؛ لذا خبر توقف فیلمبرداری صرفا مربوط به سکانس‌های اکشن و عملیات تروریستی داعش بود».

انتهای پیام
captcha