برگزاری همایش «لاله‌های سفید» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3923719
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

برگزاری همایش «لاله‌های سفید» در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، کنگره ملی و همایش سراسری «لاله‌های سفید» برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «لاله‌های سفید» در آذربایجان‌غربی

مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، در ارتباط با برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا رویکرد برنامه‌ها از حضوری به غیرحضوری و با تعداد کم تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های روتین هر ساله عطرافشانی و گلباران مزار شهدا است، افزود: امسال نیز این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فضاسازی شهری و ایجاد حال و هوای دفاع مقدس در شهر از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: با توجه به عدم تجمع و شیوع کرونا، نصب بنرها و پوسترهای تصاویر شهدا در سطح شهر می‌تواند به خوبی یاد و خاطره دفاع مقدس را زنده کند.

وی نواختن زنگ ایثار در مدارس و برگزاری همایش ملی «شکوه ایثار» را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: امسال همچنین برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، کنگره ملی و همایش سراسری «لاله‌های سفید» در آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

فعال با بیان اینکه خانواده شهدا دین بزرگی بر گردن همه دارند، تصریح کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده تجلیل از خانواده‌های شهدا و دلجویی از آنها است البته این تجلیل‌ها از چند هفته پیش نیز آغاز و در هفته دفاع مقدس پررنگ‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال، نخستین هفته دفاع مقدسی است که شهید قاسم سلیمانی در جمع ما حضور ندارند، بیان کرد: امسال محور برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهید سلیمانی به عنوان شهید مقاومت است.

انتهای پیام
captcha