اوج‌گیری کرونا در آذربایجان غربی با افزایش بی‌تفاوتی عمومی
کد خبر: 3923744
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

اوج‌گیری کرونا در آذربایجان غربی با افزایش بی‌تفاوتی عمومی

استاندار آذربایجان‌غربی، بیان کرد: با تغییر رفتارهای مردمی و افزایش بی‌تفاوتی عمومی نسبت به کرونا روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی سیر صعودی پیدا کرده است.

سیر صعودی مبتلایان کرونا با افزایش بی‌تفاوتی عمومی در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، بار دیگر شیوع کرونا در استان سیر صعودی به خود گرفته و در روزهای اخیر تعدادی فوتی‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی از روزی یک یا هیچ فوتی به روزی 6 فوتی و حتی بیشتر افزایش پیدا کرده است.

طبق آخرین آمارها در 27 شهریور 355 بیمار کرونایی مشکوک بستری شدند همچنین 140 بیمار با مشکلات حاد تنفسی در بخش ICU  و 32 نفر در تخت ونتیلاتور قرار گرفتند.

با ادامه این روند در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در 28 شهریور در استان تشکیل شد، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، در این جلسه با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در استان اظهار کرد: این افزایش به دلیل تغییر رفتارهای مردم و مسئولان و بی‌تفاوتی نسبت به کرونا به وجود آمده است که در صورت ادامه این روند وضعیت استان بدتر از گذشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از صعودی شدن کرونا باید از همین لحظه اقدامات عملی و فرهنگ را انجام داد، افزود: افزایش اطلاع‌رسانی و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی، مکان‌های عمومی، بانک‌ها و مراکز تجاری در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: کرونا یک نوع بیماری است که در حال حاضر به دلیل نبود واکسن، بهترین راه مقابله با آن پیشگیری است و هر زمان که سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به این بیماری وجود داشته باشد ویروس کرونا فرصت پیدا کرده و دوباره قدرت‌نمایی می‌کند.

وی تداوم کمک‌های حمایتی از نیازمندان، پرهیز از حضور و تجمع در مهمانی‌ها، تداوم طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال و تهیه ملزومات بهداشتی را خواستار شد و بر لزوم رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های دهه آخر صفر تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha