گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فرهنگسرای سرو
کد خبر: 3924031
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فرهنگسرای سرو

رئیس فرهنگسرای سرو بیان کرد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، مراکز فرهنگی ــ هنری منطقه 6 برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا خواهند کرد که بخش مهمی از برنامه‌ها در فضای مجازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، رویا فتحی، رئیس فرهنگسرای سرو، 30 شهریورماه طی سخنانی اظهار کرد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، مراکز فرهنگی ــ هنری منطقه 6 برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم اجرای برنامه‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که در مراکز اجرا می‌شود، به دلیل شیوع کرونا اجرای بخش مهمی از برنامه‌ها در فضای مجازی خواهد بود و برنامه‌هایی که با حضور مخاطبان اجرا شوند، با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی خواهد بود.

رئیس فرهنگسرای سرو یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس را برگزاری موسیقی رزمی و حماسی و سرود و نواهای جنگ و مقاومت در سطح منطقه با مشارکت نیروهای نظامی ارتش و سپاه اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها در باغ موزه قصر، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای قیطریه، فرهنگسرای رویش و میدان و یا بوستان‌های مناطق پنج و شش اجرا خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری محافل ادبی و هنری از جمله نمایشنامه‌خوانی آثار منتخب هشت سال دفاع مقدس، شب شعر ادبی با موضوع شعر دفاع مقدس و حضور شاعران نامدار، برگزیده، نمایش و نقد فیلم‌های مطرح دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای سرو در هفته دفاع مقدس خواهد بود که بسیاری از آنها با مشارکت کانون‌های فرهنگی ــ هنری داوطلب و مردمی برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای سرو در ادامه درباره برنامه‌های مراکز فرهنگی ــ هنری منطقه 6 در فضای مجازی، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت شهروندان جهت حضور در جلسات حضوری، برنامه‌های مبسوط و متنوعی در فضای مجازی در قالب موشن‌گرافی، فتوکلیپ، پادکست و تایپ موشن با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس تولید و در هفته دفاع مقدس از طریق شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های اینستاگرام مراکز منطقه در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نمایشگاه مجازی عکس‌های حماسه‌سازان ایام دفاع مقدس، موشن تایپ با موضوع دیدگاه زنان به مسئله جنگ در آثار حوزه ادبیات مقاومت، انتشار 40 تصویر از مزار شهدای دفاع مقدس از طریق مجازی با امکان زیارت مجازی برای شهروندان، انتشار 40 تصویر از اقامه نماز رزمندگان در میدان جنگ زیر آماج گلوله‌های دشمن و تئاتر مجازی، دفاع مقدس در پرده نقره‌ای که معرفی آثار شاخص سینمایی با موضوع دفاع مقدس از تولیدات این مراکز در فضای مجازی خواهد بود.

فتحی با اشاره به بخش دیگری از برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس، اظهار کرد: امسال یکی از برنامه‌های ویژه فرهنگسرای سرو تولید پادکست‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد هشت سال دفاع مقدس در فضای مجازی در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت و چلچراغ (تجلیل از خانواده معظم شهدای گمنام) خواهد بود.

وی معرفی کتاب‌های دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگسرای سرو اعلام کرد و گفت: به جهت شناخت و تحلیل مناسب از مسائل پیچیده دوران دفاع مقدس جهت آشنایی شهروندان با موضوع دفاع مقدس، کتابشناسی موضوعی دفاع مقدس و معرفی منابع معتبر این حوزه در فضای مجازی در دستور کار کتابخانه‌های مراکز فرهنگی منطقه 6 قرار دارد که در قالب‌های ویدئوکلیپ، پادکست و اینفوگرافی در هفته دفاع مقدس در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

فتحی در پایان ضمن گرامیداشت چهلمین سال هفته دفاع مقدس، از همه نهادها و افرادی که به‌صورت خودجوش و داوطلبانه در اجرای برنامه‌های دفاع مقدس با مراکز فرهنگی منطقه همکاری می‌کنند تشکر و قدردانی کرد و خواستار مشارکت بیشتر نخبگان و نهادهای مختلف در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌های دینی و آئینی شد.

منصوره مرادی‌نیا
انتهای پیام
captcha