استقامت دینی؛ درسی آسمانی برای همه تاریخ
کد خبر: 3925261
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد:

استقامت دینی؛ درسی آسمانی برای همه تاریخ

امام جمعه بوشهر بیان کرد: اسلام با هدایت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و استقامت در تمامی تهاجم نظامی و فرهنگی و اقتصادی پیروز شد و این درسی آسمانی برای همه تاریخ است.

ولایتمداری و پاسداری از آرمان های اسلام راستین تنها راه سرافرازی ایران است/ استقامت دینی درسی آسمانی برای همه تاریخبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، چهارم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در صحنه‌هایی نظیر دفاع مقدس؛ شفافیت را بین حق و باطل ایجاد کرد و لذا ولایتمداری، تقوامداری، مقاومت و پایداری در راه حق و پاسداری از آرمان‌های اسلام راستین و انقلاب تنها راه پیشرفت و سرافرازی کشور و موجب نصرت و فتوحات می‌شود.


استقامت دینی؛ علت اساسی نزول امدادهای الهی و نصرت خداوند


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تجلی حکومت خاتم‌الانبیاء(ص) است، افزود: استقامت در قبال روی‌آوری سختی‌های خرد و کلان مختلف زندگی، مایه مانایی و موجب پیشرفت است و عدم استقامت بی‌تردید تسلیم و شکست را در پی دارد. انسان موفق، انسان با استقامت و ملت سربلند، ملت با استقامت است. استقامت دینی علت اساسی نزول امدادهای الهی و نصرت خداوند است. همچنین اسلام با هدایت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و استقامت در تمامی تهاجم نظامی و فرهنگی و اقتصادی پیروز شد و این درسی آسمانی برای همه تاریخ است.


امام حسن(ع) نماد عقلانیت سیاسی و مقاومت جامع است


نویسنده کتاب چهارده جلدی «انوارالهدی» شهادت سبط اکبر رسول خدا(ص) حضرت امام حسن مجتبی(ع) را به جامعه ایمانی و مسلمانان توحیدی جهان تسلیت گفت و بیان کرد: آن امام نماد شناخت مصالح جامعه اسلامی و عقلانیت سیاسی و مجاهدت و مقاومت جامع در عرصه‌های مختلف اجتماعی است. امید دارم در دنیا رهرو راه آن حضرت و در آخرت مورد شفاعتشان قرار بگیریم.

خطیب جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در دیدار با پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس مطالب بسیار مهمی ایراد فرمودند که باید سرلوحه اندیشه و رفتار تمام مسئولان شود، تصریح کرد: آن رهبر فرزانه ایمان، جهاد، عقلانیت و تابعیت از امام راحل عظیم‌الشأن را رمز پیروزی در مقابل جهان استکبار دانست و همگان را به مقاومت و مجاهدت سفارش کردند.

وی یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس رزمندگان سرافراز آن حماسه ماندگار به‌ویژه شهدای نیروهای مسلح ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را گرامی داشت و افزود: امیدواریم این نیروهای مسلح تحت فرماندهی مقام معظم رهبری نیروی مسلح حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: صمیمانه روز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و موفقیت آن نیروی گرانقدر را از خداوند متعال خواستارم و از دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به جهت برگزاری موفق هفته دفاع مقدس تشکر و قدردانی می‌کنم.


امدادرسانی اجتماعی و درمانی به مردم جامعه در ایام کرونایی


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خواستار شد: از تمامی خیرین و نهادهای حمایتی تقاضا می‌کنم در این روزهای سخت معیشتی و سلامت به مدد خانواده‌های نیازمند در امور مالی زندگی و ابزار آموزشی بپردازند و در امر تجهیز بیمارستان‌ها و کالاهای بهداشتی به کادر درمانی کمک کنند و از همه مردم عزیز استدعا دارم امور بهداشتی را مراعات کنند.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha