۳۸ روحانی در دوران دفاع مقدس از اردبیل به شهادت رسیدند
کد خبر: 3925357
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

۳۸ روحانی در دوران دفاع مقدس از اردبیل به شهادت رسیدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل گفت: از استان اردبیل در ایام دفاع مقدس ۳۸ روحانی و طلبه به شهادت رسیدند که نشان می‌دهد روحانیون همیشه در خط اول مشکلات همدوش مردم هستند.

۳۸ روحانی در دوران دفاع مقدس از اردبیل به شهادت رسیدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام انور قاسمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، پنجم مهرماه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به نقش مهم روحانیون در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: روحانیون با حضور در جبهه‌های جنگ و حضور فعال در دوران دفاع مقدس، اوج وفاداری و احساس مسئولیت و تکلیف خودشان را به نحو احسن نشان دادند.
وی افزود: نقش روحانیون در طول تاریخ و نهضت عظیم اسلامی به‌عنوان قشر آگاه و پیشتاز و پرچمدار جامعه بر کسی پوشیده نیست و هیچ‌کس منکر این جایگاه و عظمت نیست.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، ادامه داد: ما در جنگ هشت ساله به دنیا نشان دادیم که زن و مرد، پیر و جوان، روحانی و معلم و دانشجو و دانش‌آموز در کنار هم هستند و هیچ فاصله و افتراقی بین آن‌ها نیست.
وی نقش روحانیون و مراجع تقلید را در کنار پشتیبانی از رزمندگان و حضور در میدان جنگ مهم توصیف کرد و گفت: در این بین مجاهدت آیت‌الله مروج و آیت الله مشگینی از علمای تراز اول این استان هیچ وقت از ذهن‌ها و قلب‌ها زدوده نمی‌شود.
وی افزود: از استان اردبیل در ایام دفاع مقدس ۳۸ روحانی و طلبه به شهادت رسیدند که نشان می‌دهد علما و روحانیون ما علاوه بر رسالت خطیر خود در تبلیغ دین و پشتیبانی جنگ، در جبهه‌های جهاد نیز هم‌دوش رزمندگان حاضر شدند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل افزود: از ۳۸ شهید روحانی در استان ۱۱ شهید در اردبیل، ۱۰ شهید در خلخال، ۷ شهید در مشگین‌شهر، ۶ شهید در گرمی، ۱ شهید در پارس‌آباد، ۱ شهید در اصلاندوز، ۱ شهید در سرعین و ۱ شهید در کوثر، جان در طبق اخلاص گذاشته و از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع کردند.
حجت‌الاسلام قاسمی، به حضور جهادی روحانیون در تمام برهه‌های تاریخ در کنار مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: بررسی تاریخ ایران اسلامی نشان می‌دهد که روحانیون و طلاب همواره در شرایط سخت و بحرانی در کنار مردم بودند و در کنار دیگر نیرو‌ها اقدام به خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند و در راستای مقابله با ویروس کرونا نیز به صورت داوطلبانه و جهادی در اموری از جمله تغسیل اموات کرونایی، ضدعفونی اماکن و معابر عمومی، رزمایش مومنانه و مساوات حضور فعال دارند.

انتهای پیام
captcha