اتحاد ملی و مقاومت؛ رمز عزت و اقتدار امروز ایران
کد خبر: 3925391
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
امام جمعه شهر علی‌اکبر مطرح کرد:

اتحاد ملی و مقاومت؛ رمز عزت و اقتدار امروز ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرفیان بیان کرد: دفاع مقدس ثابت کرد که خودباوری و اتحاد ملی، رمز عزت و کرامت و اقتدار هر ملتی است. عزت و اقتدار امروز ما حاصل مشی مقاومت است که امروز ایران اسلامی را به یک قدرت جهانی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرفیان، امام جمعه شهر علی‌اکبر، چهارم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس ثابت کرد که خودباوری و اتحاد ملی، رمز عزت و کرامت و اقتدار هر ملتی است. عزت و اقتدار امروز ما حاصل مشی مقاومت است که امروز ایران اسلامی را به یک قدرت جهانی تبدیل کرده است و کشورهای مدعی قدرت دنیا، مهمترین قدرت در مقابل خود را ایران اسلامی می‌بینند.

وی افزود: اگر از قدرت هسته‌ای تا فضایی و پزشکی و نظامی جزو برترین کشورها هستیم و اگر در ناامنترین جزیره دنیا، امن‌ترین کشور منطقه هستیم همه اینها به برکت پرچمداری رهبر حکیم مدبر شجاع و متصل به منبع ایمانی والا و الهی است که وجود همچنین رهبری عامل قدرت و اقتدار ماست وگرنه اوضاع عراق و پاکستان و سوریه پیش روی ماست و هر کجا دچار چالش و بحران شدیم به دلیل عمل نکردن برخی مسئولان به منویات و فرمایشات رهبری است.

امام جمعه شهر علی‌اکبر اظهار کرد: امروز هم مانند دوران دفاع مقدس روحیه جهادی و تفکر بسیجی شرط پیروزی و تداوم انقلاب ماست و هر کدام از مسئولان باید خودش را پشت یک سنگر دفاعی انقلاب ببیند و آنجا را مرکز ثقل دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی و انقلاب الهی بداند آن وقت همه سختی‌ها و تلخی‌ها برایش نعمت و فرصت خدمت می‌شود و یاری خداوند را به عینه احساس می‌کند.

‌حجت‌الاسلام اشرفیان گفت: مقام معظم رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس طی بیاناتی به تبیین دستاوردهای مهم دفاع مقدس در مقابله با جریان تحریف پرداختند و پیروزی نظام جمهوری اسلامی و شکست دشمن، برملا شدن ذات واقعیت بزک شده تمدن غرب، بروز استعدادهای حضور مردمی و حس خودباوری و استقلال را از برکات دفاع مقدس بیان فرمودند.

وی با اشاره به تهدیدات تو خالی و همیشگی آمریکا، بیان کرد: امروز آمریکا در یک مخمصه و بن‌بست عجیبی گرفتار شده و بر سر یک دو راهی قرار گرفته است؛ از یک طرف برای تسلط بر دنیا باید در غرب آسیا بماند که تقویت رژیم ‌صهیونیستی و رسمیت دادن به این رژیم منحوس جعلی و ماجرای عادی‌سازی کشورهای پست و ذلیل و شکم‌پرست عربی برای تحقق این رؤیای آمریکایی است و از طرفی هم رهبری شرق آسیا به چین است که مانند اژدهایی سر برآورده و منافع آمریکا را تهدید می‌کند. لذا، هم رفتن آمریکا از منطقه باخت بزرگی است و هم ماندنش موجب پرداخت هزینه‌های سنگین‌تر و بیهوده‌تر است و این آمریکاست که باید بین گزینه بد و بدتر یکی را انتخاب کند.

امام جمعه شهر علی‌اکبر در ادامه گفت: بالاخره بعد از یک ماه فضاسازی روانی و رسانه‌ای روز یکشنبه، ۳۱ شهریورماه با پایان یافتن مهلت یک ماهه، آمریکا اعلام کرد مکانیسم بی‌خاصیت ماشه بر علیه ایران فعال شد؛ هر انسان عاقلی می‌داند که عدم همراهی اروپا با آمریکا از سر روحیه عدم تبعیت و استقلال‌خواهی از دولت زورگوی آمریکا نیست این را هم خوب می‌فهمیم که اگر اروپا با آمریکا برای هر موضوعی اختلاف داشته باشد به روی مسئله مهار ایران انقلابی اختلاف ندارد پس می‌ماند یک نکته آن اینکه بین این کشورها با آمریکا و همچنین سازمان بین‌المللی انرژی اتمی یک توافق و تقسیم کار پنهان وجود دارد که آنها در صددند در موقع مقرر آن را اجرا کنند.

وی افزود: زمانی که آژانس بین‌المللی از سطح دسترسی در هر زمان وهر مکان را بهانه جدید خودش قرار بدهد و از ایران بخواهد که این امکان را برایش فراهم کند طبیعی است که ایران با این‌گونه دسترسی دادن مخالفت خواهد کرد و جلوی آن را خواهد گرفت؛ اینجاست که آژانس، ایران را محکوم خواهد کرد و از کشور اروپایی هم به استناد همین موضوع سراغ استفاده از مکانیسم ماشه و بردن پرونده ایران به شورای امنیت خواهند رفت در حقیقت این بار این آمریکا نیست که عضو برجام نیست بلکه این هدف تئاتر اروپایی است که از ماندن در برجام برای اجرای دستورات آمریکایی استفاده کند.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha