چین ویرانی مساجد مسلمانان اویغور در سین کیانگ را تکذیب کرد
کد خبر: 3925539
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

چین ویرانی مساجد مسلمانان اویغور در سین کیانگ را تکذیب کرد

وزارت خارجه چین ادعای یک موسسه تحقیقاتی استرالیا درباره تخریب هزاران مساجد در منطقه سین کیانگ را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، وزارت خارجه چین ادعای موسسه مطالعاتی استرالیا درباره تخریب هزاران مساجد در منطقه سین کیانگ واقع در غرب چین را بی‌پایه و اساس خواند و اعلام کرد: بیش از 24 هزار مسجد در این کشور وجود دارد که این تعداد بیشتر از تعداد مساجدی است که در بسیاری از کشورهای اسلامی وجود دارد.

مرکز مطالعات سیاسی راهبردی استرالیا روز پنجشنبه گزارش داد، حدود 16 هزار مسجد در منطقه سین کیانگ تخریب یا به آنها آسیب وارد شده است که بیشتر آنها پس از سال 2017 صورت گرفته است.

موسسه مزبور مدعی شده که این گزارش با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای تنظیم شده است و این تصاویر نشان می‌دهد که تا قبل از 2017، 900 مسجد و اماکن مقدس در سین کیانگ وجود داشت.

مرکز مطالعاتی استرالیا تأکید کرد که دولت چین با انجام عملیاتی سازمان یافته و تعمدی به دنبال نابودی میراث فرهنگی منطقه خودمختار اویغور در سین کیانگ و بازگشت سنت‌های فرهنگی به ساکنان اصلی آن است.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی این گزارش را شایعه‌ای مغرضانه دانست و گفت که موسسه مطالعات سیاسی راهبردی استرالیا برای افترا و دروغ‌گویی علیه چین، پول از خارج دریافت کرده است.

انتهای پیام
captcha