بيست‌و‌نهمين نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه برگزار شد
کد خبر: 3925597
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

بيست‌و‌نهمين نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه برگزار شد

بيست‌و‌نهمين نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه با مشاركت نمايندگان این کارگروه، پنجم مهرماه به ميزبانی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، بيست‌و‌نهمين نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه با مشاركت نمايندگان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، مسجد مقدس جمكران، سازمان اوقاف و امور خيريه و بعثه مقام معظم رهبری، پنجم مهرماه به ميزبانی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

اين جلسه با تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد آغاز شد و در ادامه عباس سلیمی، رئیس كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه ضمن تسليت ايام شهادت امام حسن مجتبى(ع) با اشاره به حديثی از آن امام همام كه نزديكترين مردم به قرآن عامل به آن است هرچند كه حافظ آن نباشد و دورترين مردم به قرآن كسی است كه به قرآن عمل نمی‌كند هر چند كه قاری آن باشد، رسالت مهم اين كارگروه را اهتمام به ترويج قرآن در بين آحاد جامعه دانست.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به چهلمين سالگرد دفاع مقدس و ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال جنگ تحميلی، حاكميت قرآن در جبهه نبرد حق عليه باطل را متذكر شد و گفت: حتى نام عمليات‌هايی همچون والفجرها الهام گرفته از نام‌های سُوَر قرآن كريم بوده است و آرزو می‌کنم به بركت قرآن كريم رهرو راستين راه شهيدان باشيم.

يكی از دستورات مهم اين نشست بررسی راهكارهای طرح آموزش مجازی قرآن به اقشار مختلف جامعه و تدوين كليات اين طرح همراه با تعيين سهم هر عتبه در انجاز اين طرح بود. همچنین فازبندی آموزش‌ها به‌ ترتيب اولويت آموزش‌های عمومی(روخوانی و روان‌خوانی ) و آموزش‌های تخصصی(‌فصيح‌خوانی، ترجمه و مفاهيم كاربردی، حفظ، تفسير، تجويد و صوت و لحن) برای دو گروه مخاطب خادمان و كاركنان اعتاب مقدسه و زائران و مجاوران انجام شد و نمايندگان آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه(س) متعهد شدند كه كليات طرح فوق را تنظيم کنند.

یادآور می‌شود، سی‌امین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه، ١٠ آبان‌ماه همزمان با هفته وحدت در آستان مقدس حضرت احمد بن موسى(ع) برگزرا می‌شود.
 
مریم احمدی
انتهای پیام
captcha