شبکه شمس؛ موکب تلویزیونی ایران
کد خبر: 3925620
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

شبکه شمس؛ موکب تلویزیونی ایران

مسئول شبکه اینترنتی شمس از تولید و پخش ویژه‌برنامه اربعین حسینی در این شبکه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، رسول آذرسرا، مسئول شبکه شمس از تهیه ویژه‌برنامه ۱۰ روزه این شبکه در ایام اربعین حسینی و روزهای آخر ماه صفر خبر داد و گفت: شبکه شمس، اول محرم در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) افتتاح شد و از همان ابتدا به صورت ۲۴ساعته با برنامه‌های تولیدی و زنده کوتاه پخش شد.

وی افزود: این شبکه در ایام اربعین حسینی نیز به صورت زنده از کربلای معلی برنامه خواهد داشت. آرشیوی غنی از پیاده‌روی اربعین سال‌های گذشته نیز در این شبکه بارگذاری شده است.

آذرسرا با اشاره به اینکه در روزهای آخر ماه صفر نیز ۱۰ روز ویژه‌برنامه خواهیم داشت، افزود: در کنداکتور شبکه شمس، از آرشیو سال‌های گذشته تا برنامه‌های امسال به ویژه جلسات شهرستان‌ها بارگذاری شده است، به طوری که در دهه اول محرم تا سیزدهم این ماه، برنامه‌هایی به صورت تولیدی و زنده از سراسر کشور پخش می‌شد و در مجموع سه ساعت برنامه تولیدی با فرمت HD داشتیم که از بستر سایت شبکه قرآن و معارف سیما، گیرنده‌های دیجیتال شیما، تلویزیون اینترنتی تلوبیون و اپلیکیشن سپهر در اختیار مردم قرار داشت و در شبکه سپهر گیرنده‌های دیجیتال هم، روزانه سه‌ساعت پخش برنامه داشتیم.

وی علت راه‌اندازی شبکه شمس را اوضاع کرونایی کنونی کشور دانست و گفت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی موجود، شورای معارف سیما تصمیم گرفت، شبکه‌ای را به نام شمس برای مخاطبان راه‌اندازی کند تا مخاطبانی که امکان حضور فیزیکی در جلسات اهل بیت(ع) را ندارند، بتوانند در منازل خود جلسات و هیئت‌های مختلف را ببینند و از فضای معنوی آن‌ استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha