80 هزار مددجوی بهزیستی واکسن رایگان آنفولانزا دریافت می‌کنند
کد خبر: 3925681
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
قبادی‌دانا:

80 هزار مددجوی بهزیستی واکسن رایگان آنفولانزا دریافت می‌کنند

رئیس سازمان بهزیستی کشور، از تزریق رایگان واکسن آنفولانزا به 80 هزار مددجوی بهزیستی که در مراکز شبانه‌روزی مورد حمایت قرار دارند، خبر داد.

به گزارش ایکنا، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات کمیته علمی کشوری آنفولانزا و محدودیت‌هایی که در زمینه تأمین واکسن آنفولانزا در کشور وجود دارد، گفت: طبق تصمیمات انجام شده توزیع واکسن بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های مختلف گذاشته شده و براساس در معرض خطر بودن افراد مختلف اولویت‌هایی را برای دریافت‌کنندگان واکسن آنفولانزا در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: مقرر شده کسانی که در اولویت اول قرار دارند واکسن را رایگان دریافت کنند، بر این اساس پرسنل و سالمندان حاضر در  مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند، افراد دارای معلولیت ذهنی و بیماران روانی مزمن حاضر در مراکز شبانه‌روزی، کودکان دارای سرپرست غیر مؤثر که در مراکز شبانه‌روزی و شبه‌خانواده بهزیستی زندگی می‌کنند و آسیب‌دیدگان اجتماعی که در مراکز شبانه‌روزی تحت حمایت قرار دارند به صورت رایگان واکسن آنفولانزا دریافت خواهند کرد.

قبادی‌دانا اعلام کرد: بر این اساس 80 هزار نفر از مددجویان حاضر در مراکز شبانه‌روزی مشمول دریافت واکسن رایگان آنفولانزا هستند.

انتهای پیام
captcha