طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین با موفقیت پیش خواهد رفت
کد خبر: 3925780
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
وزیر دفاع عراق:

طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین با موفقیت پیش خواهد رفت

وزیر دفاع عراق امروز به منظور اطلاع از آمادگی‌های مربوط به اجرای تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی وارد شهر کربلا شد و در نشستی خبری اطمینان خاطر داد که این طرح با موفقیت پیش خواهد رفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، وزیر دفاع عراق امروز یکشنبه، 6 مهر اطمینان خاطر داد که طرح امنیتی ویژه تأمین امنیت مراسم اربعین امام حسین(ع) با حضور نیروهای با تجربه امنیتی در اجرای این طرح با موفقیت پیش خواهد رفت.

عناد در نشستی خبری که امروز در  شهر کربلا برگزار کرد، دلیل سفر خود به کربلا را اطلاع از برنامه‌های تدوین شده برای مراسم اربعین امام حسین(ع) و آمادگی یگان‌ها دانست و گفت: استان کربلا با یگان‌های مشترک امنیتی که از تجربه بالایی در تأمین امنیت مراسم اربعین برخوردارند، محافظت شده است.

وزیر دفاع عراق گفت: من از همه نیروها می‌خواهم كه احتیاط كنند و اطمینان دارم كه این طرح با موفقیت پیش خواهد رفت.

عناد ادامه داد: ما در همه زمینه‌ها یگان، هواپیما و دوربین داریم. فرماندهی عملیات كربلا از قدیمی‌ترین فرماندهی‌ها است و از تجربه خوبی برخوردار است و تدابیر را به طور کلی اتخاذ کرده‌ایم.

هر ساله مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در کربلا با حضور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی از بیستم صفر برگزار می‌شود. مرزهای عراق هر ساله در این روزها مملو از زائرانی بود که از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلا حرکت می‌کردند و زائران عراقی هم خیلی‌ها پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور به سوی کربلا عزیمت می‌کنند؛ اما امسال شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله پیاده‌روی اربعین را تحت تأثیر قرار داده و بغداد اعلام کرده که امسال تنها میزبان زائران ساکن عراق است.

انتهای پیام
captcha