پیروزی حقوقی مسلمانان نیوجرسی در پرونده توسعه مسجد
کد خبر: 3925809
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
پس از سه سال کشمکش قضایی رخ داد؛

پیروزی حقوقی مسلمانان نیوجرسی در پرونده توسعه مسجد

وكیل یک سازمان اسلامی در شهری در جنوب ایالت نیوجرسی آمریکا، از موفقیت این سازمان در کسب مجوز افزایش ظرفیت یک مسجد خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پرس آوآتلانتیک سیتی، وكیل این گروه مسلمان در پرونده تبعیض علیه یک مسجد در منطقه جنوب ایالت نیوجرسی به دلیل جلوگیری از گسترش مسجد، اعلام کرد که این اختلاف قضایی طی توافقی، به نفع توسعه مسجد خاتمه یافته است.
 
«ایمن ابوشی» وكیل این مسجد اعلام کرد: مرکز اسلامی غیر انتفاعی گاردن استیت و شهرداری واین لند در منطقه کامبرلند کانتی در مورد شکایتی که در سال  2017 مطرح شده، به توافق رسیدند.
 
ابوشی گفت علاوه بر مصالحه مالی، شهرداری این شهر موافقت کرده که مجوز افتتاح طبقه دوم مسجد را صادر کند. وی گفت که این مسجد که حدود 220 عضو دارد، بدون استفاده از طبقه دوم قادر به فعالیت کامل نبود.
 
ابوشی گفت این مسجد حدود سه هفته پیش، پس از دریافت مجوز افتتاح شد. به گفته وی، این مجوز، مرکز اسلامی را قادر می‌سازد نمازهای جماعت را به طور کامل برپا کند و برنامه‌های آموزشی و خدمات مراقبت از کودکان را ارائه دهد. وی افزود: سرانجام این پرونده مطابق با رضایت ما حل و فصل شد.

اختلافات بین این مرکز اسلامی و شهرداری واین‌لند از سال 2009 در زمان کسب جواز ساخت این مسجد آغاز شد.

این مرکز پس از خودداری شهرداری از دادن مجوز استفاده از طبقه دوم، سه سال پیش علیه شهرداری به خاطر این تصمیم غیرمنطقی و تبعیض‌آمیز شکایت کرد.
 
در نهایت پس از سه سال کشمکش قضایی، این پرونده با توافق مالی دو طرف و با پرداخت 550 هزار دلار به مرکز اسلامی پایان یافت.
انتهای پیام
captcha