راه‌اندازی دبیرخانه تدوین نقش شهرداری تهران در 8 سال دفاع مقدس
کد خبر: 3925959
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
رئیس بسیج شهرداری تهران خبر داد؛

راه‌اندازی دبیرخانه تدوین نقش شهرداری تهران در 8 سال دفاع مقدس

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، ضمن گرامی‌داشت ایثارگری و پایمردی رزمندگان اسلام و پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس، بر ضرورت آگاهی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از شرایط امروز کشور و اهمیت یادآوری و ارزش نهادن به جهاد و رشادت‌های دوران دفاع مقدس از راه‌اندازی دبیرخانه تدوین نقش شهرداری تهران در هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بسیج شهرداری تهران، مجتبی سالک‌رازی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، ضمن گرامی‌داشت ایثارگری و پایمردی رزمندگان اسلام و پاسداری ارزش‌های دفاع مقدس، بر ضرورت آگاهی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از شرایط امروز کشور و اهمیت یادآوری و ارزش نهادن به جهاد و رشادت‌های دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: رشادت‌های بی‌بدیل جوانان، از خودگذشتگی و ایثار فرماندهان، یکرنگی و یک‌دلی آحاد ملت، تبعیت محض از فرامین رهبری، توکل به خدای متعال و باور به توانمندی‌های خود، رمز پیروزی بزرگ ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

سالک‌رازی با بیان اینکه شهرداری تهران در دوران دفاع مقدس نقش ارزشمندی در دفاع از مرز و بوم این کشور داشته است، از راه‌اندازی دبیرخانه تدوین نقش شهرداری تهران در هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برای نخستین بار، فعالیت‌های شهرداری تهران در هشت سال دفاع مقدس در نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی به نمایش در آمده است.

سالک افزود: طی ماه‌های گذشته مدارک و اسناد مرتبط از مجموعه مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران به ویژه سازمان میادین میوه و تره‌بار، آتش‌نشانی و سازمان پسماند گردآوری شده است و تاریخ شفاهی و تصاویر رزمندگان و شهدای شهرداری و وقایع آن دوران به نمایش گذاشته شده است.

وی از دیگر فعالیت‌های هفته دفاع مقدس را نصب کیوآرکد اطلاعات شهدا در کنار تابلوی نام آن‌ها بر خیابان‌ها و کوچه‌های تهران بیان کرد و گفت: وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان و ایثارگران است که بر همین اساس بسیج شهرداری تهران با همکاری سازمان زیباسازی وسازمان فناوری اطلاعات اطلاعات کیوآر کد (QR CODE) شهیدان را در کنار نام آن‌ها در کوچه‌ها نصب خواهد کرد تا اطلاعات مربوط به آن شهید در اختیار مردم قرار گیرد.

سالک اضافه کرد: بر همین اساس با کیوآرکد قرار گرفته در کنار تصاوی شهدا، غیر از اطلاعاتی که روی تابلو قرار گرفته بود، اطلاعاتی همچون وصیت‌نامه، تاریخ شهادت و تاریخ زندگی شهدا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و ان‌شاء‌الله تا پایان سال تا سقف ۲۰ هزار تابلو انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران رشادت‌های مردم و جوانان و همه اقشار و نیرو‌های مسلح باعث شد که جنگ که تهدید بزرگی بود به یک فرصت تبدیل شود و امروز اگر انسجام و همدلی وجود دارد اثر آن رشادت هاست و ما مدیون همه شهیدان دفاع مقدس، انقلاب و پس از آن هستیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار ۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۹ مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپاست که طی روز‌های گذشته نیز سردار یزدی فرمانده سپاه تهران و حناچی، شهردار تهران ضمن بازدید از غرفه بسیج شهرداری تهران، در جریان فعالیت‌های انجام شده قرار گرفتند.
انتهای پیام
captcha