برگزاری جشنواره «رسول مهربانی» در آموزش و پرورش مازندران
کد خبر: 3926120
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

برگزاری جشنواره «رسول مهربانی» در آموزش و پرورش مازندران

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش مازندران از برگزاری جشنواره «رسول مهربانی» ویژه طرح سراسری مصباح الهدی با محوریت سیره عملی و اخلاقی حضرت محمد(ص) در سال تحصیلی جاری در آموزش و پرورش مازندران خبر داد.

برگزاری جشنواره «رسول مهربانی» در آموزش و پرورش مازندرانمحمود تنها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: به همت اداره قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران، جشنواره استانی «رسول مهربانی» ویژه طرح سراسری مصباح‌الهدی با بررسی سیره عملی و اخلاقی حضرت محمد(ص) در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در نشست امروز هشتم مهرماه همزمان با برگزاری جلسه شورای قرآن، عترت و نماز از پوستر جشنواره رسول مهربانی ویژه طرح مصباح الهدی رونمایی می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در زمینه زندگی‌نامه حضرت رسول(ص)، سیره و سبک زندگی ایشان در قالب‌های ادبی، هنری، پژوهشی، چند رسانه‌ای و.. به خلق آثار هنری خواهند پرداخت و در نتیجه منخبین استانی جشنواره مصباح‌الهدی همزمان با عید سعید مبعث اعلام و از آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

تنها افزود: برای بهتر زیستن و زودتر به مراتب کمال انسانیت رسیدن، توجه به شیوه‌های تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بهترین و کامل‌ترین الگو برای آموزش و پرورش در راه دستیابی به سعادت و پیشرفت است، که با اجرای طرح سراسری مصباح‌الهدی در قالب جشنواره رسول مهربانی اندکی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی پیامبراسلام(ص) ایجاد دگرگونی و تحول عظیم در خلق و خوی بشری و ترویج و گسترش فضایل اخلاقی و مبارزه با رذایل اخلاقی است، افزود: راه و رسم تربیت اخلاقی در سیره پیامبر(ص) همراه با اهداف، مبانی، اصول و روش‌های تربیت اخلاقی از سیره آن بزرگوار راه‌گشا و روشنگر راه مربیان، معلمان در مسیر پرپیچ و خم تربیت اسلامی نسل نو و آینده سازان ایران اسلامی است.

تنها گفت:  آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی با برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی از ثبیل نشست‌های علمی در بستر شبکه شاد و دیگر فعالیت‌ها به ابعاد زندگی و سیره عملی رسول مهربانی‌ها خواهد پرداخت. اهتمام ویژه به بررسی و اصول و روش‌های تربیتی نهفته در سیره پیامبر (ص) در حیطه‌های تربیت فرزند، تربیت اعتقادی، تربیت عبادی، تربیت اخلاقی و تربیت علمی مهم‌ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام
captcha