پخش ناگهانی قرآن از تلویزیون کویت/ امیر کویت درگذشت
کد خبر: 3926288
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

پخش ناگهانی قرآن از تلویزیون کویت/ امیر کویت درگذشت

دیوان امیری کویت رسماً درگذشت «صباح الاحمد الصباح» امیر کویت را تأیید کرد. تلویزیون کویت با اعلام این خبر برنامه‌های عادی خود را متوقف و اقدام به پخش قرآن کریم کرد.

پخش ناگهانی آیات قرآن کریم در تلویزیون کویت/ امیر کویت درگذشت

به گزارش ایکنا، تلویزیون کویت خبر درگذشت امیر این کشور را لحظاتی پیش اعلام کرد.

شبکه المیادین گزارش داده بود که تلویزیون کویت با قطع برنامه‌های عادی خود اقدام به پخش آیاتی از قرآن کریم کرد که این امر احتمالاً نشان از درگذشت یکی از شخصیت‌های بلندپایه خاندان حاکم در این کشور دارد.

امیر کویت ۲۳ جولای برای ادامه تکمیل روند درمان خود و بنا به توصیه تیم پزشکان به آمریکا رفت و نوافق احمد جابر صباح ۸۳ ساله ولیعهد این کشور اختیارات وی را برعهده گرفته بود.

شیخ صباح از سال ۲۰۰۶ پس از کناره‌گیری امیر قبلی به زمامداری این کشور رسید.

ساعاتی پیش، فعالان شبکه‌های اجتماعی اخباری را درباره درگذشت صباح الاحمد الجابر المبارک الصباح امیر 91 ساله کویت، به دنبال وخامت حالش در یکی از بیمارستان‌های آمریکا منتشر کردند که سرانجام پس از انتشار اخبار ضد و نقیض دیوان امیری کویت به شایعات خاتمه داد و به طور رسمی خبر درگذشت امیر این کشور را اعلام کرد.

شیخ علی جراح الصباح، وزیر امور کویت در پیامی تلویزیونی اعلام کرد: «در نهایت تاثر و تاسف ما عزادار در گذشت شیخ صباح احمد جابر صباح، امیر کشور کویت هستیم».

حکمرانی شیخ صباح

او سال‌ها پیش از آنکه به اتفاق آراء به عنوان امیر کویت برگزیده شود، عملاً حاکم این کشور بود. شیخ صباح ۱۴ سال امیر کویت و پیش از آن چند دهه وزیر امور خارجه بود. او به عنوان چهره‌ای شناخته می‌شد که به سیاست خارجی این کشور حاشیه خلیج فارس شکل داد. شیخ صباح مدتی هم وزیر دارایی کویت بود.

نقش‌آفرینی در سیاست خارجی

شیخ صباح چهارمین پسر امیر احمد اول در سال ۱۹۲۹ به دنیا آمد. او در مدرسه مبارکیه در کویت درس خواند و کمی بعد به دربار پدرش - که از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۰ حکمرانی می‌کرد - پیوست.

او از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹ ژوئن ۱۹۶۱ که کویت از مستعمره بریتانیا خارج شد، عضو هیئت عالی بود.
سال ۱۹۶۳، پس از یک سال که وزیر ارشاد و اطلاعات بود، به وزارت خارجه رفت و چهل سال وزیر خارجه بود. در دوران طولانی وزارتش به عنوان دیپلماتی کارآمد شناخته می‌شد. او رئیس هیئتی بود که در اولین دوره حضور کویت در سازمان ملل متحد به اجلاس عمومی رفت.

از سال ۲۰۰۱ که شیخ جابر، برادر ناتنی‌اش، سکته کرد، شیخ صباح به جای او در مجامع بین‌المللی حاضر می‌شد.

انتهای پیام
captcha